جرقه گیری نایلون چیست؟

جرقه گیری نایلون چیست؟

جرقه گیری نایلون چیست؟

برای چاپ کردن یا رنگ کردن روی سطح نایلون ابتدا باید جرقه گیری صورت گیرد، زمانی که رنگ را روی پلاستیک یا نایلون خام بریزید نایلون رنگ را به درستی به خود نمی‌گیرد، زیرا جرقه گیری نشده است، سطح نایلون بدون جرقه گیری دارای الکتریسیته ساکن می باشد که این الکتریسیته باعث می شود تا نایلون یا هر پلاستیک دیگری رنگ چاپ باکیفیتی را به خود نگیرد از این رو برای چاپ با کیفیت روی نایلون ها از عملیات جرقه گیری استفاده می شود.

چه محصولاتی نیاز به جرقه گیری دارند؟

افرادی که در این زمینه تخصص دارند عقیده دارند که انواع مواد پلاستیکی مثل نایلون استرچ پالت، نایلون شیرینگ پلی اتیلن، نایلون های حباب دار ، نایلون های عریض و. . . . قبل از این که روی آنها چاپ صورت بگیرد باید جرقه گیری شوند تا چاپ روی آنها با کیفیت بالایی صورت گیرد، البته تاثیر جرقه گیری روی محصول بعد از مدتی از بین میرود، همه محصولاتی که برای بسته بندی کالاها مورد استفاده قرار می گیرند ابتدا روی آنها توسط دستگاه هایی جرقه گیری می شوند تا چاپ با کیفیت بالایی صورت گیرد.

تاریخچه دستگاه جرقه گیری و روش کارکرد آن

تولید کنندگان دستگاه جرقه گیری را با عنوان دستگاه کرونا نیز می شناسند. برای حل مشکل چاپ روی نایلون ها یک مهندس دانمارکی دستگاه جرقه گیر یا کرونا را طراحی کرد و شرکت ودافون این دستگاه را ساخت که این دستگاه با استفاده از شعله و جرقه می تواند مشکل کیفیت چاپ روی نایلون را حل کند. دستگاه جرقه گیری با فشار بسیار بالایی روی الکترون ها را روی سطح پلاستیک پرتاب می کند که این عمل باعث شکسته شدن زنجیر پلیمری می شود و فضای بین مولکول ها زیاد می شود و نقاط اتصال سطح نایلون زیاد میشه و این عمل باعث چاپ با کیفیت روی نایلون ها می شود.

جرقه گیری نایلون چیست؟

جرقه گیری نایلون چیست؟

برای چاپ بهتر عملیاتی را روی محصولات نایلونی انجام می دهند که این عمل را جرقه گیری می گویند. با استفاده از دستگاه های جرقه گیری یا کرونا شوک های الکترونیکی به پلاستیک ها وارد می آید تا به راحتی بتوان روی آن چاپ انجام داد. امروزه در بیشتر کارخانه های تولید و توزیع سفره های یکبار مصرف این دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند، و همچنین می توان جرقه گیری را روی نایلون هایی که برای بسته بندی مناسب هستند از جمله : نایلون های استرچ پالت و نایلون های شیرینگ پلی اتیلن که از مناسب ترین نایلون ها برای بسته بندی می باشند به کار برد.

پلاستیک ها به وسیله زنجیر های بلند مولکولی ساخته شدند که هر یک از زنجیرهای مولکولی از پلیمر ساخته شده است. در کارخانه های تولید کننده باید مرحله جرقه اجرا شود زیرا اگر جرقه گیری رویه محصول اجرا نشود کیفیت چاپ نایلون به شدت پایین می آید. مشتریان همیشه خواستار محصولات ای هستند که چاپ های باکیفیت تری داشته باشند، کارخانه های معتبر قبل از مرحله چاپ نایلون ابتدا مرحله جرقه گیری را اجرا کرده و سپس چاپ را با کیفیت بالای انجام بیدهند برای جذب بیشتر مشتری ها باید ابتدا قبل از چاپ مرحله جرقه گیری انجام شود. امروزه در صنعت بسته بندی نایلون شیرینگ پلی اتیلن که خواص متفاوتی هم با سایر نایلون ها دارند و خاصیت کششی نیز دارد استفاده زیادی می شود. و همچنین از مردان شیرین پلی اتیلن برای بسته بندی جعبه های کتاب، مواد غذایی، صابون ها، و. . . استفاده می شود پس برای چاپ با کیفیت روی این نوع محصولات حتما باید از مرحله جرقه گیری استفاده شود.

خرید نایلون جرقه گیری شده 

برای بسته بندی محصولات باید از نایلون های جراحی شده استفاده کرد و صنایع مختلف برای این که نام محصول الگوی خود را با کیفیت بسیار بالای روی محصولات خود چاپ کند حتماً باید نایلون های جرقه گیری را خریداری کنند که از این طریق می توانند تبلیغات و برندسازی خود را نیز افزایش دهند. برای تهیه نایلون های جرقه گیری شده باید به مراکزی که از پیشرفته ترین بروزترین دستگاه جلوگیری استفاده می کنند مراجعه کرد.

نایلون جرقه گیری نشده باعث ایجاد چه مشکلاتی می شود؟

برای محصولاتی که روی آنها چاپ صورت می گیرد باید با استفاده از دستگاه جرقه روی نایلون عمل جراحی صورت بگیرد اگر بدون اینکه سطح نایلون را جرقه گیری کنید و عملیات چاپ را روی نایلون انجام دهید کیفیت چاپ بسیار پایین بوده و همچنین باعث می شود طول عمر چاق خیلی کم بشه پس اگر میخواهید محصولاتی با چاپ با کیفیت را تولید کنید باید ابتدا قبل از چاپ سطح ناخن را جرقه گیری کنید. برای محصولاتی که نیازی به چاپ و رنگ ندارند نیازی به جرقه گیری نیست.

دو نوع دستگاه جرقه گیری وجود دارد.

  • دستگاه جرقه گیری متصل به دستگاه تولید کننده نایلون
  • دستگاه جرقه گیری جداگانه

در دستگاه های متصل به دستگاه تولید کننده نایلون در غیر روی سطح ناخن را بسیار راحت می کند زیرا بعد از این که حباب نایلون تولید شد و قبل از جمع شدن طاقه عمل جرقه گیری به صورت خودکار انجام می شود و نیاز به مرحله دیگری نیست. از دستگاه جرقه گیری خودکار می توان از محصولات نایلون شیرینگ پلی اتیلن نایلون و استرچ پالت استفاده کرد زیرا این محصولات به صورت چاپ دار سفارش داده میشوند و نیاز به جرقه گیری با کیفیت بالایی دارند.

در دستگاه های جرقه گیری جداگانه عملیات جرقه گیری به صورت مجزا باید انجام شود، از دستگاه جرم گیری جداگانه برای محصولات نایلونی مثل نایلون حباب دار و نایلون های کیسه زباله استفاده می شود زیرا آنها را می توان با فرایند عرق گیری مجزا انجام داد.

جرقه گیری نایلون چیست؟

جرقه گیری پیش از چاپ

تولیدکنندگان مایل هستند تا برند ها و تبلیغات خودشان را روی بسته بندی محصولات خود با کیفیت بسیار بالای چاپ کنند زیرا این عمل باعث می شود تا مشتریان بیشتر محصولات شرکت را بپسندند.

عواملی مانند : روش چاپ، کیفیت رنگ، مرغوبیت ماده مصرفی در کیفیت چاپ تاثیر بسیاری دارند.

عرق گیری عملی سطحی که قبل از چاپ برای آماده سازی نایلون صورت می‌گیرد و با این روش چاپ با کیفیت بالایی به دست می آید. چاپ اگر با کیفیت باشد تاثیر بسیار زیادی در معرفی برند محصولات شرکت ها دارد بنابراین از مرحله جرقه روی محصولات کالای خود توجه کنید.

نتیجه گیری

جرقه گیری می توان روی انواع نایلون ها از جمله : نایلون استرچ پالت، نایلون شیرینگ پلی اتیلن، نایلون حباب دار و. . . به کار گرفته می شود. جرقه گیری روی نایلون بعد از مدت زمانی کم رنگ می شود و از بین می رود. برای استفاده از نایلون ها اطمینان پیدا کنید که قبل از چاپ جرقه گیری شده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *