آیا تولید استرچ به صورت رنگی امکان پذیر است

آیا تولید استرچ به صورت رنگی امکان پذیر است ؟

آیا تولید استرچ به صورت رنگی امکان پذیر است ؟

اگر شما نیز نایلون های استرچ را بشناسید، خواهید دانست که این نایلون ها در انواع گوناگونی ساخته می‌شوند. شاید شما به رنگ استرچی که استفاده می کنید توجه نداشته باشید، اما در واقع رنگ استرچ ها می تواند بر کاربرد آن ها موثر باشد شما می توانید برای بسته بندی محصولات تولید شده خود از فیلم های استرچ رنگی استفاده کنید. فیلم های استرچ رنگی دارای ویژگی‌ های مختلفی هستند که نوع ساده آن ها این ویژگی‌ها را ندارند.

برای انتخاب بهترین روش کد گذاری رنگی بین المللی، برند سازی محصول و کاربرد های متنوع دیگر از فیلم های استرچ رنگی استفاده می کنند. اما منظور از استرچ رنگی چه می باشد و مزایا و کاربرد آن چیست ؟

در این مقاله قصد داریم شما را با فیلم استرچ رنگی بیشتر آشنا کرده و بررسی کنیم که آیا تولید استرچ به صورت رنگی امکان پذیر است ؟

شرکت لفاف پلیمر سهند واقع در اصفهان از برترین تولید کنندگان استرچ فیلم صنعتی، استرچ های غذایی متنوع و … می باشند که فروش به صورت آنلاین هم دارند، برای خریداری می توانید به آن ها مراجعه کنید.

فیلم استرچ رنگی به چه معناست ؟

فیلم استرچ پالت رنگی، روکش‌ های پلاستیکی هستند که برای بسته‌ بندی محصولات با ابعاد و شکل های متفاوت در کارخانجات، کارگاه‌ها و سایر مکان ها، استفاده می کنند. این نوع روکش‌ها انعطاف‌پذیری بالایی دارند که شما قادر به بسته‌بندی هر جسمی را دارید. علاوه برآن فیلم های استرچ، میزان شفافیت متفاوتی هم دارند.

برخی از فیلم‌ های استرچ، در دو طرف خود دارای خاصیت چسبندگی و شفافیت بالایی هستند که به آن‌ها ریخته ‌گری ‌شده می گویند. در مقابل برخی از این فیلم ها دارای شفافیت کم‌تری هستند اما در مقابل در برابر پاره شدن، مقاومت بالایی دارند. به این نوع فیلم استرچ، استرچ صنعتی گفته می شود، که برای بسته‌بندی اجسام تیز و بزرگ و سنگین به کار می روند.

فیلم های استرچ رنگی از نظر ساختار و خاصیت هایی که دارند، به شباهت نمونه‌ های معمولی‌ اند با این تفاوت رنگ پوشش نایلون را خود شما انتخاب می کنید. به عنوان مثال در صنعت مواد غذایی برای جداسازی بسته‌بندی نوشیدنی‌ها از تنقلات می توانید ازفیلم های رنگی مختلف استفاده کنید که  ساده‌ ترین روش جداسازی می باشد. اصلی ‌ترین موضوعی که باعث تفاوت فیلم استرچ رنگی با نوع بی‌رنگ آن می شود، اضافه کردن رنگ در مرحله ی تولید آن می باشد. بسته ‌بندی محصولات اگر به صورت رنگی صورت بگیرد باعث شناسایی راحت ‌تر آن‌ها می شود.

آیا تولید استرچ به صورت رنگی امکان پذیر است

اکنون که با واژه ی استرچ رنگی آشنا شدید بهتراست با کاربرد های آن در زمینه های مختلف که در ادامه ی مقاله شرح خواهم داد آشنا شوید.

موارد استفاده از فیلم استرچ رنگی:

از فیلم استرچ رنگی در زمینه های گوناگونی استفاده می کنند که به شرح زیر می باشند.

کد گذاری های رنگی بین المللی:

از فیلم های استرچ رنگی برای کد گذاری محصولاتی که قرار است به کشور های دیگر حمل شوند استفاده می‌کنند. اگر بسته بندی ها به صورت رنگی انجام شود تشخیص هر بسته محصول از بسته ی دیگر راحت تر انجام می گیرد، به ویژه در زمانی که برچسب روی بسته بندی افتاده باشد این کاربه تشخیص بسته بندی نوع محصول کمک می کند. اکثر کشور های جهان برای حمل و نقل محصولاتشان از طریق کشتی، فیلم های استرچ رنگی را برای کد گذاری بسته بندی ها به کار می برند.

دسته بندی و جداسازی محصولات:

بسیاری از کارگاه ها و کارخانجات برای جداسازی و دسته بندی محصولات خاص خود از فیلم های استرچ رنگی استفاده می کنند، تا زمانی که کسی به دنبال محصولی خاص می گشت بتواند به راحتی آن را پیدا کند علاوه بر این بسته بندی های رنگی باعث می شوند که محیط کارگاه منظم تر به نظر برسد.

کاربرد دیگر استرچ رنگی برای محافظت از محصولات است که در ادامه به آن اشاره خواهم کرد.

حفاظت از محصول:

گاهی به کارخانه یا کارگاه‌ها دستبرد می زنند و سارقان مدرکی از خود به جا نمی گذارند. به عنوان مثال؛ از بسته‌بندی فیلم استرچ، محصول آن را خارج می کنند، و آن را با اشیا های دیگر پرکرده و بوسیله ی استرچ رنگی دیگر بسته را به حالت اول خود برمیگردانند. در چنین شرایطی، فیلم های استرچ رنگی متفاوت امکان بسته بندی مجدد را به افراد نمی دهند چرا که به فیلم استرچ با رنگ مورد نظر برای بسته بندی نیاز دارند! استرچ علوفه مثال معروف این کاربرد می باشد.

برندسازی مجموعه:

یکی از کاربرد های مهم فیلم های استرچ رنگی برای برندسازی یک مجموعه می باشد. یک شرکت برای معرفی برند خود از طریق طراحی سایت نیاز است که رنگ های به کار رفته در لوگوی خود را در بسته بندی محصولاتش به کار ببرد تا کاربران نیز از طریق بسته بندی ها شرکت را بشناسند.

همان طور که قبلاً اشاره کردم استفاده از استرچ های رنگی در بسته بندی محصولات باعث سازماندهی و نظم بیشتر می شوند که در ادامه این مورد را بررسی خواهم کرد.

منظم سازی محصولات تولیدی:

اکثر کارخانه ها برای محصولاتی که روزانه تولید می‌کند و فضا و لیبل های خاصی را در نظر دارند که در این شرایط می‌توانند برای تولیدات روزانه از فیلم های استرچ رنگی برای بسته بندی در روز های مختلف استفاده کنند. به عنوان نمونه بسته بندی های روز دوشنبه را با رنگ سبز و بسته بندی های روز سه شنبه را با رنگ زرد انجام دهند.

پس به طور کلی از مزیت های استفاده از فیلم های استرچ رنگی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • راحت تر شدن بسته بندی محصولات
  • بالا بردن امنیت محصولات به خاطر مات بودن روکش ها
  • وجود رنگ های متنوع روکش ها متناسب با محصولات
  • سازماندهی و ایجاد نظم در بسته بندی محصولات
  • زیباتر شدن بسته بندی وجلب توجه مشتری
  • کم تردست کاری شدن محصولات تولیدی
  • کدگذاری کردن محصولات در حمل و نقل های بین شهری یا کشوری

آیا تولید استرچ به صورت رنگی امکان پذیر است

نتیجه گیری:

در این مقاله با کاربرد ها و ویژگی های فیلم های استرچ رنگی آشنا شدید. کارخانه ها دارای تجهیزات زیادی برای محصولات تولیدی هستند که استفاده از آن ها باعث جلب توجه مشتری و اعتماد آن ها، امنیت کالا و … می گردند. با توجه به ویژگی های فیلم های استرچ رنگی، که در این مقاله به آن ها اشاره شد این فیلم ها می توانند به بسته بندی محصولات و سلامت آن ها در جابه جایی کمک زیادی کنند و بهترین گزینه برای این کار می باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *