نایلون شیرینگ پلی اتیلن

نایلون شیرینگ پلی اتیلن یکی از متداول‌ ترین روکش‌ های محافظتی مورد استفاده در صنایع مختلف است که با استفاده از دستگاه‌ های شیرینگ حرارتی، پوشش مناسبی را روی محصولات ایجاد می‌کند. امروزه این نایلون به طور وسیعی در سرتاسر دنیا برای بسته‌بندی، محافظت و نگهداری ایمن مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این نایلون اغلب جهت بسته‌بندی محصولات و انواع مواد غذایی برای محافظت از گردوغبار، رطوبت، آلودگی‌های محیطی استفاده می‌شود.

شیرینگ پلی اتیلن چیست؟

نایلون شیرینگ پلی اتیلن همچون فیلم استرچ پی وی سی یکی پرکاربرد ترین نایلون‌ های مورد استفاده در صنایع بسته‌بندی مواد غذایی، دارویی، خودروسازی و صنایع بزرگ است که به طور گسترده استفاده می‌شود. این نوع نایلون‌ها به دلیل نقطه ذوب پایین و حساسیت به دما، خاصیت شکل‌پذیری بالایی داشته و به‌راحتی در تمامی صنایع بسته‌بندی کاربرد دارد.

نایلون بسته بندی شیرینگ در ابعاد و ضخامت‌ های مختلف باتوجه‌ به کاربرد و ظاهر محصولات در طول، عرض، حجم در صنایع مختلف بنا به درخواست و سفارش مشتری با فرمولاسیون‌ های مختلف تولید می‌شود. همچنین، این نوع نایلون‌ ها یکی از پرکاربرد ترین و موثرترین اقلام پلی اتیلنی در زمینه بسته‌بندی و محافظت از محصولات مختلف هستند که در دو نوع تک‌ لایه و دو لایه (تونل) به بازار عرضه می‌شوند.

به‌ طور کلی، نایلون شیرینگ پلی اتیلن برای بسته بندی، شکل‌دادن، محافظت محصولات در برابر رطوبت و مرتب کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد. شیرینگ‌ ها اغلب برای ساماندهی بسته‌ های ارسالی و حمل‌ و نقل ایمن برای مقاومت در برابر ضربه، گرد و غبار، نفوذ نور خورشید، رطوبت و آلودگی هوا کاربرد دارند. بدین منظور یک‌ لایه از این نایلون‌ ها روی کالا قرار گرفته و با اعمال درجه حرارت مشخص در زیر دستگاه بسته‎بندی و سرد شدن سریع شکل ظاهری محصول را به خود می‌گیرد.

انواع فیلم شیرینگ پلی اتیلن کدام است؟

پلی اتیلن‌ها دسته‌ ای پلی الفین‌ها است که طی فرایند پلیمریزاسیون، از واحد های تکرارشونده اتیلن تشکیل شده است. این مواد از 3 دسته اصلی پلی اتیلن سبک(LDPE)، پلی اتیلن‌ سنگین (HDPE) و پلی اتیلن‌ سبک خطی (LLDPE) تشکیل شده است. فیلم شیرینگ پلی اتیلن، به طور ویژه از پلی اتیلن سبک (چگالی پایین) طی فرایند پلیمری شدن در ابعاد و ضخامت‌ های گوناگون بسته به کاربرد آن توسط دستگاه با وزن حدودی 25 کیلوگرم پک و ساخته می‎‌شود.

مهم‌ ترین ویژگی این نوع فیلم‌ها نسبت به مشابه خود حساس بودن به حرارت است؛ به‌ گونه‌ ای که در اثر اعمال حرارت براحتی جمع شده و بسته‌ بندی بسیار شیک و محکم ایجاد می کند. این نوع فیلم‌ ها به‌دلیل پک شدن در زیر حرارت به پلاستیک حرارتی نیز معروف هستند که یکی از بهترین اقلام برای بسته بندی محسوب می شوند. به طور کلی این فیلم‌ها از 3 دسته اصلی تشکیل شده است:

1- رول ساده یا روده‌ ای

کارکرد این نوع فیلم‌ها بدین شکل است که مصرف‌کننده با توجه‌ به ابعاد و جنس کالای خود، ابعاد مشخصی از آن را برش داده سپس کالای خود را داخل آن قرار می‌دهد. در ادامه با بستن قسمت‌ های مختلف بسته آن را داخل دستگاه شیرینگ قرار داده و در اثر اعمال حرارت ناشی از دستگاه فیلم به طور کامل تمام ابعاد کالا را بدون کوچک‌ترین چروک و پارگی دربر می‌گیرد.

2- رول بغل باز

این نوع رول‌ها برای نوع خاصی از دستگاه شیرینگ کابینی استفاده می‌شود. بدین شکل که کالا یا قطعه را داخل رول باز شده قرار داده و در ادامه وارد دستگاه می‌کنند.

3- رول تک‌لا

این نوع رول‌ ها جهت بسته بندی در دستگاه شیرینگ دو رول استفاده می‌شوند که یک رول در بالای دستگاه و یک رول در پایین دستگاه قرار می‌گیرد. سپس، محصول را در بین این رول‌های باز شده قرار داده و در ادامه وارد دستگاه می‌شود. ازآنجایی‌که این فیلم‌ها به حرارت حساس هستند، به‌راحتی می‌توان با استفاده از یک سشوار صنعتی نیز کالا را با کمترین هزینه بسته‌بندی کرد. وجود چنین ویژگی برجسته‌ای در این نوع فیلم‌ها باعث افزایش روزافزون تقاضای در سرتاسر دنیا است.

ویژگی‌ های فیلم شیرینگ پلی اتیلن

مهم‌ترین ویژگی این فیلم نسبت به سایر فیلم‌ ها، وجود خاصیت جمع‌ شوندگی و شکل‌پذیری در اثر اعمال حرارت است که منجر به تسهیل در کار و بسته‌ بندی انواع کالاها و قطعات می‌شود. از نقاط قوت این محصول وجود خاصیت کشسانی بالا و مقاومت آن در حین بسته‌ بندی کالا های سنگین است.

فیلم‌ های پلی اتیلنی همانند فیلم‌ های پلی‌الفینی، تائیدیه FDA برای استفاده در بسته‌ بندی مواد غذایی را دارد ولی نسبت به فیلم‌ های پلی‌الفین و پی‌وی‌سی از دوام و انعطاف‌پذیری بسیار بالایی برخوردار است. تنها نقطه‌ ضعف این محصول نسبت به گروه مشابه خود پایین بودن سرعت انقباض (در حدود 20 درصد) و کمتر بودن میزان شفافیت آن است. مهم‌ترین مزایای این فیلم‌ها عبارت‌اند از:

  • مقرون‌ به‌ صرفه بودن
  • کشسانی و شکل‌پذیری بالا
  • مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی
  • مقاوم در برابر ضربه
  • سهولت در استفاده برای بسته بندی
  • مقاوم در برابر نفوذ رطوبت

10 کاربرد شیرینگ پلی‌اتیلن

این محصول به دلیل ویژگی‌ هایی مانند سبک بودن، قیمت پایین برای مصرف‌کننده و انعطاف‌پذیری بالا باعث بسته‌بندی راحت کالا، جابه‌جایی و حمل‌ و نقل آسان و نگهداری قطعه می‌شود. از این محصول در بسته‌ بندی کالا های کوچک، قوطی‌ های فلزی و کارتن‌ها استفاده می‌شود. نایلون شیرینگ پلی اتیلن یکی از پرکاربرد ترین فیلم‌ های به کار رفته در صنایع بسته‌بندی و محافظت است. مهم‌ترین کاربرد این محصول عبارت‌اند از:

  1. بسته‌بندی صنایع غذایی
  2. لوازم آرایشی و بهداشتی
  3. بسته‌بندی شیشه سکوریت
  4. بسته‌بندی اقلام پستی
  5. پشم‌شیشه
  6. بسته بندی صنایع ساختمان سازی
  7. بسته‌بندی قطعات خودرو
  8. بسته‌بندی لوازم آشپزخانه
  9. رایانه و لوازم جانبی
  10. پالت‌بندی قطعات

توجه داشته باشید که اهمیت استفاده از این ماده به دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط جوی و آب‌ و هوایی در اکثر صنایع بالا بوده و بسته به گرید آن کاربرد صنعتی بسیار زیاد و متفاوتی دارد.

یکی از ارزان‌ترین روش‌ های بسته‌بندی در صنایع مختلف، استفاده از نایلون شیرینگ پلی اتیلن است که برای این کار از دستگاه شیرینگ نایلون استفاده می‌کنند. به‌طور کلی این دستگاه به 3 حالت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک و دستی وجود دارد و کار کردن با هر سه نوع آن بسیار آسان راحت است و نیاز به اپراتور خاصی برای کار کردن نیست.

از مزیت‌ های اصلی این دستگاه قیمت پایین، سادگی کار با آن توسط اپراتور، مقرون‌ به‌ صرفه بودن دستگاه و در دسترس بودن آن است. سیستم عملکردی و ساختاری آن بسته به کاربرد مورد نیاز در صنایع مانند، بسته‌بندی لبنیات، مواد غذایی، انواع نوشیدنی‌ها و غیره، متفاوت و گوناگون است.

فیلم شیرینگ پلی اتیلن

نایلون و فیلم شیرینگ پلی اتیلن

قیمت استرچ پلی اتیلن

فروش عمده استرچ پلی اتیلن

نایلون شیرینگ

نایلون شیرینگ حرارتی

نایلون شیرینگ تونلی

نایلون شیرینگ روده ای

نایلون شیرینگ پلی اتیلن

قیمت نایلون شیرینگ

قیمت نایلون شیرینگ حرارتی

قیمت رول نایلون شیرینگ

قیمت نایلون دستگاه شیرینگ

قیمت روز نایلون شیرینگ

قیمت هر کیلو نایلون شیرینگ

فروش عمده نایلون شیرینگ

فروش نایلون شیرینگ حرارتی

سوالات متداول نایلون شیرینگ پلی اتیلن

در این قسمت به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص نایلون شرینک پلی اتیلن  پاسخ داده شده است.

فیلم شیرینگ پلی اتیلن برای بسته بندی محصولات مختلف بکار می‌رود

آیا پلی پروپیلن یک روکش کوچک است؟

نایلون شرینک پلی اتیلن می‌تواند از مواد مختلفی ساخته شود و بسته به کاربرد مورد نظر به شدت متفاوت است. چهار ماده متداول که از آن‌ها ساخته می‌شود عبارتند از PVC، پلی اولفین، پلی اتیلن و پلی پروپیلن. روکش شرینک پلی اتیلن و پلی پروپیلن اغلب برای کاربردهای بسته بندی جمع شونده سنگین‌تر استفاده می‌شود.

چرا از پلی پروپیلن کمتر برای بسته بندی شرینک استفاده می‌شود؟

پلی پروپیلن نسبت به فیلم شیرینگ پلی اتیلن کمتر در بسته بندی انقباضی و کششی استفاده می‌شود؛ زیرا کمی سخت تر از سایر مواد رایج است، دمای ذوب بالاتری دارد و در هنگام جمع شدن پایداری کمتری دارد.

فیلم شیرینگ پلی اتیلن در مقابل سایش و پارگی بسیار مقاوم است

پلاستیک بهتر است یا پلی اتیلن؟

علیرغم اینکه نایلون شرینک پلی اتیلن مقاومت بهتری در برابر سایش و پارگی دارد، این پلی پروپیلن است که به دلیل مقاومت بالای خود در برابر اسیدهای ساینده متمایز بوده و این یکی از تفاوت‌های اصلی این دو پلاستیک است.

تفاوت بین پلی اتیلن و پلی پروپیلن چیست؟

نقطه ذوب نایلون شرینک پلی اتیلن در مقایسه با نقطه ذوب بالاتر پلی پروپیلن کمتر است. پلی پروپیلن در مقایسه با پلی اتیلن در برابر مواد شیمیایی و حلال‌های آلی سفت‌تر و مقاوم‌تر است. پلی پروپیلن خالص، بدون کشش و به طور کلی سفت‌تر از پلی اتیلن است.

پلاستیک شرینک چه نوع پلاستیکی است؟

ورقه‌های پلاستیکی، پلی استایرن هستند؛ همان مواد پلاستیکی بازیافتی که معمولاً برای آن ظروف شفاف صدفی که در کافه تریاها می‌بینید استفاده می‌شوند. هنگامی که پلی استایرن خام تولید می‌شود، به آن حرارت داده شده و به صورت ورقه‌های نازک در می‌آید و سپس به سرعت سرد می‌شود تا بتواند شکل خود را حفظ کند.

تفاوت بین دستگاه شیرینگ نایلون کابینی با دستگاه شیرینگ تونلی در چیست؟

دستگاه شیرینگ نایلون تونلی محصولات بزرگ و سنگین و دستگاه شیرینگ کابینی محصولات کوچک و سبک را بسته‌بندی می‌کند؛ بنابراین برای بسته‌بندی انواع محصولات در تمامی اندازه‌ها این دستگاه‌ها طراحی و تولید می‌شوند.

دستگاه‌های شرینک در بسته بندی انواع محصولات کوچک و بزرگ کاربرد دارند