بسته بندی مواد غذایی با سلفون

مزایای بسته بندی مواد غذایی با سلفون

امروزه پیشرفت تکنولوژی و تولید هر روزه محصولات جدید در صنایع مختلف به انسان ها کمک نموده است که زندگی راحت تر و در عین حال سالم تری را داشته باشند. در این میان صنایع بسته بندی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با تولید محصولات جدیدی همچون سلفون های مورد استفاده در بسته بندی مواد غذایی، مزایای بیشماری را برای انسان ها با خود به همراه آورده اند. در همین راستا قصد داریم در این مقاله از گروه صنعتی لفاف پلیمر شمیران که از بزرگ ترین تولید کنندگان شیرینگ پلی الفین می باشد شما را با مزایای بسته بندی مواد غذایی با سلفون بیشتر آشنا نماییم.

ویژگی های سلفون بسته بندی مواد خوراکی ها

با توجه به آن که حفظ سلامت و کیفیت مواد غذایی از اهمیت زیادی برخوردار است و این موضوع تاثیر مستقیمی بر سلامت انسان ها دارد لازم است برای حفظ مواد غذایی در برابر آلودگی های محیطی و جلوگیری از خرابی و فساد از بسته بندی های مناسب مواد خوراکی استفاده شود. در همین راستا امروزه شرکت های تولید کننده پلاستیک سلفون ها را با دارا بودن استانداردهای لازم جهت بسته بندی و حفاظت از مواد خوراکی تولید نموده اند. در ادامه به برخی از ویژگی هایی که سلفون ها را مناسب بسته بندی مواد خوراکی نموده است اشاره می کنیم.

  • سلفون ها از قدرت چسبندگی و کشسانی بسیار بالایی برخوردار هستند که این موضوع علاوه بر این که بسته بندی را تسهیل می نماید از نفوذ رطوبت و هوا به داخل بسته جلوگیری می نماید.
  • شفافیت سلفون ها باعث می شود که بتوانید کیفیت و تازگی مواد خوراکی را به راحتی مشاهده نمایید و براقیت آن به جلب مشتری کمک می نماید.
  • سلفون ها از استحکام بالایی برخوردار هستند که همین موضوع به حفاظت هرچه بیشتر موادخوراکی در برابر آلودگی های محیطی کمک می نماید.
  • ضخامت و ابعاد سلفون های تولیدی قابل تغییر می باشد و مشتریان می توانند با ابعاد و اندازه های دلخواه سلفون مورد نیاز خود را سفارش دهند.

بیشتر بخوانید : بررسی تفاوت نایلون، نایلکس، سلفون

مزایای استفاده از سلفون در بسته بندی مواد خوراکی

مزایای استفاده از سلفون در بسته بندی مواد غذایی

سلفون ها که از جمله جدید ترین محصولات صنایع پلاستیک سازی می باشند امروزه مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته و استفاده از آن برای بسته بندی مواد خوراکی رواج یافته است. حال سوال آن است که سلفون ها چه مزایایی را با خود به همراه دارند که تا این میزان از آن ها استقبال شده و امروزه از بهترین گزینه ها برای بسته بندی مواد غذایی می باشند؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه مزایای استفاده از سلفون ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

همان گونه که می دانید بسیاری از مواد غذایی پس از آن که مدت زمانی را در معرض هوا قرار می گیرند رطوبت هوا و باکتری ها به آن ها نفوذ کرده و مواد غذایی کیفیت و تازگی خود را از دست می دهند. در برخی از موارد نیز ممکن است اکسیده شده و دچار فساد گردند به همین دلیل لازم است که از یک پوشش محافظ مناسب جهت حفظ مواد غذایی در برابر این عوامل مخرب استفاده نمود که امروزه سلفون ها دقیقا به همین منظور تولید و مورد استفاده قرار میگرند. این یکی از مهم ترین مزایای سلفون ها بشمار می رود. علاوه بر موارد گفته شده برای آن که بتوان مواد غذایی را به راحتی حمل و نقل نمود و به منظور افزایش طول عمر و حفظ ارزش مواد غذایی استفاده از سلفون ها بهترین انتخاب می باشد.

انواع سلفون در بسته بندی مواد خوراکی

مزایای استفاده از سلفون در بسته بندی مواد غذایی

به طور کلی سلفون هایی که توسط کارخانه های تولید پلاستیک تولید و به بازار عرضه می شوند انواع گوناگونی داشته و جهت مصارف گوناگونی مورد استفاده قرار میگیرد. سلفون رگالی، سلفون چسب دار، سلفون استرچ و سلفون رولی از انواع گوناگون سلفون ها می باشند که هریک جهت بسته بندی محصولات گوناگون تولید شده اند. در این میان سلفون های رولی یا استرچ غذایی از جمله سلفون هایی هستند که برای بسته بندی مواد خوراکی مورد استفاده قرار میگیرند و در ابعاد و ضخامت های گوناگونی در بازار موجود می باشند. مصرف کنندگان می توانند متناسب با نیاز خود این سلفون ها را در ابعاد و اندازه های گوناگون سفارش بدهند.

بیشتر بخوانید : استرچ غذایی، مهم ترین عامل کاهش ضایعات مواد غذایی

تاثیر سلفون بر انواع خوراکی ها

در قسمت های قبلی از ویژگی ها و مزایای سلفون های بسته بندی مواد خوراکی صحبت نمودیم. در این بخش قصد داریم به این موضوع بپردازیم که آیا سلفون ها بر مواد خوراکی تاثیری می گذارند و آیا این تاثیر مثبت است یا منفی ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت با وجود آن که سلفون ها از مزایای زیادی برای مواد خوراکی برخوردار بوده است. این مواد ویژگی هایی دارند که آن ها را منحصر بفرد کرده و بهترین انتخاب برای بسته بندی مواد غذایی می باشند. با این وجود به دلیل آن که در ترکیبات سلفون ها از مواد شیمیایی استفاده شده است این سلفون های پر مزیت بر مواد خوراکی بی تاثیر نیستند.

تاثیری که سلفون ها بر میوه و سبزیجات، گوشت و مرغ تازه و مواد خشک می گذارند بسیار کم و نزدیک به صفر بوده و بهترین انتخاب برای بسته بندی این گونه مواد خوراکی می باشد. اما توصیه می شود از سلفون ها برای بسته بندی مواد غذایی گرم و داغ ، مواد غذایی چرب و ساندویچ و پنیر استفاده نشود چرا که ترکیبات موجود در سلفون ها می تواند بر این گونه مواد غذایی اثرات منفی گذاشته که این موضوع برای سلامتی مضر می باشد. نکته حائز اهمیت دیگر آن است که تنها از سلفون های مخصوص مواد غذایی برای بسته بندی مواد خوراکی استفاده نمایید چرا که همان طور که گفته شده سلفون ها و پلاستیک در انواع مختلفی همچون نایلون استرچ پالت دستی، فیلم استرچ پی وی سی و… تولید شده اند که مواد شیمیایی استفاده شده در آن ها اصلا مناسب استفاده برای بسته بندی مواد خوراکی نمی باشد و برای سلامتی مضر هستند.

نتیجه گیری

با توجه به اهمیت مواد غذایی امروزه موضوع بسته بندی آن ها به یکی از چالش های بزرگ تبدیل شده است که با ورود سلفون ها به بازار این معضل به راحتی حل گردیده است. به همین منظور در این مقاله سعی نمودیم شما را با ویژگی ها و مزایای سلفون های مورد استفاده در بسته بندی مواد خوراکی آشنا نموده و به بررسی تاثیر این سلفون ها بر انواع مواد غذایی پرداختیم. چنانچه شما عزیزان قصد خرید انواع فیلم شیرینگ pof ، فیلم شیرینگ پی وی سی و… را دارید گروه بازرگانی لفاف پلیمر شمیران می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد چرا که محصولات این مجموعه از کیفیت بینظیری برخوردار است. شما می توانید با خیالی آسوده یک خرید مطمئن داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *