روش صحیح بازیافت بطری های پلاستیکی

آیا بطری های پلاستیکی را به روش صحیح بازیافت می کنید؟

آیا بطری های پلاستیکی را به روش صحیح بازیافت می کنید؟

ما در جامعه ای زندگی می کنیم که مردم آن به طور فزاینده ای از تأثیری که بر محیط زیست و دنیایی که در آن زندگی می کنیم آگاه هستند. از آنجایی که همه ما می خواهیم تا حد امکان سالم زندگی کنیم، مهم است که اقداماتی را برای شروع بازیافت پلاستیک انجام دهیم.

واضح است که ما باید راه‌ هایی برای بازیافت بطری‌ های پلاستیکی پیدا کنیم، بنابراین برای کشف نکات برتر در مورد نحوه بازیافت بطری‌ های پلاستیکی، ادامه مطلب را بخوانید. با استفاده از این نکات و ترفندها، می توانید در هزینه خود صرفه جویی کنید.

سه راه برای کاهش زباله های پلاستیکی

وقتی نوبت به کاهش زباله های پلاستیکی می رسد، دو مرحله آسان وجود دارد که می توانید انجام دهید:

جایگزین کردن: گزینه های جایگزین زیادی وجود دارد که اکنون می توانید آنها را برای جایگزینی پلاستیک های یکبار مصرف خریداری کنید مانند نی های آلومینیومی یا کاغذی که می توانند به رستوران ها حمل شوند یا در خانه استفاده شوند.

بازیافت: بازیافت پلاستیک در واقع بسیار ساده تر از آن چیزی بوده که ممکن است تصور کنید. بهترین تولید کننده استرچ صنعتی، یک راهنمای آسان برای نحوه بازیافت بطری های پلاستیکی، ظروف و موارد دیگر ارائه می دهد.

چرا باید بدانیم چگونه بطری های پلاستیکی را بازیافت کنیم؟

در مورد بازیافت پلاستیک باید چند واقعیت را در نظر بگیریم:

  • کشور ما بیش از 80 میلیون نفر جمعیت دارد و  ما تقریباً در ایجاد دو میلیون تن زباله پلاستیکی در اقیانوس ها سهم داریم. با در نظر گرفتن این موضوع، مهم است که اطمینان حاصل کنیم که هر یک از ما در حال انجام اقداماتی برای کاهش مشارکت فردی خود در این امر هستیم.
  • وقتی صحبت از بازیافت پلاستیک می شود، مهم ترین سوالی که باید بپرسید این است که آیا بطری را می توان به صورت انبوه بازیافت کرد یا اینکه بهتر است به روش های خلاقانه ای برای استفاده مجدد از آنها در خانه خود فکر کنید.
  • پلاستیک یک ماده قابل ارتجاع است. این به این معنی است که اگر قابل بازیافت نباشد، می‌ تواند برای مدت طولانی در محیط زیست بماند.

روش صحیح بازیافت بطری پلاستیکی

اصول بازیافت پلاستیک

بازیافت پلاستیک در ابتدا ممکن است کمی مشکل به نظر برسد. انواع مختلفی از پلاستیک وجود دارد و برخی از آنها اصلا قابل بازیافت نیستند. حتی آنهایی که می توانند بازیافت شوند ممکن است به یک شکل برچسب گذاری نشوند. در حالی که اغلب می توانید راهنمای دقیقی برای برچسب های روی بسته بندی پیدا کنید، گاهی اوقات ممکن است برچسب واضح نباشد. در زیر برخی از قوانین اساسی و راه‌های بازیافت بطری‌های پلاستیکی و سایر محصولات را مشاهده می‌کنید که دانستن آنها مهم است.

بطری های پلاستیکی معمولا قابل بازیافت هستند. بیشتر بطری های نوشیدنی، روغن پخت و پز و مواد شوینده از پلاستیک PET ساخته شده اند. PET مخفف “پلی اتیلن ترفتالات” (که گاهی اوقات “پلاستیک نوع 1” نامیده می شود)، در واقع استرچ پلی اتیلن نوعی پلاستیک است که تقریباً در همه جا بازیافت می شود. با این حال، توجه به این نکته مهم است که بسیاری از درب های آن ها در حال حاضر به طور گسترده بازیافت نمی شوند.

سلفون و فیلم های پلاستیکی معمولا قابل بازیافت نیستند. با این حال، این از مکانی به مکان دیگر متفاوت است،  محصولات جایگزین قابل استفاده مجدد دیگری نیز در بازار موجود است که می توان از آنها به جای سلفون یا فیلم پلاستیکی استفاده کرد، بنابراین حتما این موارد را بررسی کنید و روی راه حل بلندمدت سرمایه گذاری کنید.

برخی از کارخانه های بازیافت، زباله های کثیف را تحویل نمی گیرند. این امر به ویژه در مورد بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی صادق است. دو مرحله مهم برای درک نحوه بازیافت بطری های پلاستیکی و سایر بسته بندی های پلاستیکی وجود دارد:

اطمینان حاصل کنید که پارچ های پلاستیکی، بطری های آب و سایر پلاستیک های یکبار مصرف اولیه را قبل از قرار دادن آنها برای جمع آوری آبکشی کرده اید. آنها نیازی به تمیز کردن  ندارند تنها چیزی که نیاز دارند یک شستشوی ساده با کمی آب است.

اگر بطری های پلاستیکی قابل بازیافت نباشند چه کاری می توان انجام داد؟

در حالی که مراحل بالا ممکن است بسیار ساده‌ تر از آنچه فکر می‌ کردید به نظر می‌ رسند، در مورد چیزهایی که به طور گسترده قابل بازیافت نیستند چه می‌کنید؟ اگر می‌ پرسید چگونه بطری‌های پلاستیکی را بازیافت کنید که قرص‌ ها، پارچ‌ های پلاستیکی آب و غیره شما را نگه می‌دارد، بدانید که بیشتر اوقات، یک راه پایدار برای دور انداختن آنها وجود دارد! چند نکته در این مورد باید بدانید:

اگر شک دارید، بپرسید! بخش مدیریت پسماند شهر شما باید بتواند به هر سؤالی در مورد اینکه چه چیزهایی را می‌توان با بازیافت جمع‌آوری کرد یا نمی‌توان جمع‌ آوری کرد، پاسخ دهد. ارزش دارد که با آنها تماس بگیرید و آنچه را که می گویند برای مراجعات بعدی یادداشت کنید.

مراقب کارخانه های تخصصی جمع آوری زباله باشید. برخی از چیزهایی که معمولاً برای بازیافت جمع‌آوری نمی‌شوند، مانند کیسه‌ های پلاستیکی، ممکن است در سوپرمارکت‌ ها و کارخانه‌ های تخصصی جمع‌آوری زباله  قابل بازیافت باشند. پس حتماً به اطراف منطقه خود نگاهی بیندازید.

پلاستیک های خود را اهدا کنید برخی از شرکت‌ها،  زباله‌های پلاستیکی را به محصولات جدید و مفیدی تبدیل می‌ کنند.

روش صحیح بازیافت بطری پلاستیکی

سخن پایانی

وقتی نوبت به درک نحوه بازیافت بطری های پلاستیکی به روش صحیح می رسد، اکنون تمام نکات و ترفندهای مورد نیاز خود را دارید. به یاد داشته باشید، چند تغییر کوچک می تواند تغییرات بزرگی در محیط زیست ما ایجاد کند، بنابراین ارزش آن را دارد که کمی به عادات بازیافت خود توجه کنید. بالاخره برای آینده سیاره ماست. بازیافت پلاستیک سازگار با محیط زیست است، اما در نظر بگیرید که پلاستیک های یکبار مصرف را با یک جایگزین طولانی مدت قابل استفاده مجدد جایگزین کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *