آیا سلفون زیست تخریب پذیر است

آیا سلفون زیست تخریب پذیر است؟

آیا سلفون زیست تخریب پذیر است؟

کیسه‌ های سلفون زیست تخریب‌پذیر و کمپوست‌ پذیر ممکن است یک پیشرفت بسیار جدید به نظر برسد. سلفون در اوایل دهه 1900 اختراع شد و در واقع به عنوان اولین پلاستیک، بسته‌ بندی شفاف جهان معرفی شد. با برای اولین بار، تولیدکنندگان و خرده فروشان توانستند با تولید سلفون استرچ غذایی سطح اکسیژن و رطوبت محصولات خود را کنترل کنند و مشتریان نیز کیفیت غذاهای از پیش بسته بندی شده ای را که خریداری می کردند، مشاهده کنند. سلفون در اواخر دهه 1920 محبوبیت زیادی پیدا کرد و تا دهه 1960 به عنوان یک روکش بسته بندی خانگی بسیار محبوب معرفی شد. این نوع روکش بسته بندی از زمانی که تولید کنندگان پلاستیک های مبتنی بر پتروشیمی مانند کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف سعی کردند از این مدل پلاستیک ها دوری کنند، بسیار کاربردی شد. فیلم استرچ پی وی سی نوعی بسته بندی بدون پلاستیک است که مشاغل دوستدار محیط زیست می توانند از آن استفاده کنند. این یک نمونه عالی از پلاستیک زیستی است که نیوزیلندی ها سال ها از آن استفاده می کنند اما ممکن است از مزایای زیست محیطی آن بی اطلاع باشند.

بنابراین، بیایید ببینیم سلفون در واقع چیست و چرا یک انتخاب عالی برای محیط زیست است.

سلفون از چه ساخته شده است؟

سلفون نوعی گیاهی و از نوع سلولز  است. فیلم سلولزی را می توان از منابع طبیعی مختلفی از جمله پنبه، کنف، الوارهای کشاورزی و ذرت تهیه کرد. به همین دلیل، سلفون قابل کمپوست است. بنابراین باید گفت که سلفون واقعی 100% زیست تخریب پذیر بوده، حتی در سطل کمپوست خانگی شما. با این وجود، مدت زمانی که طول می کشد تا اجزای آن شکسته شود بسته به اینکه آیا چند لایه روکش داشته باشد یا نه متفاوت است. لایه سلولزی بدون پوشش در هنگام دفن شدن کمتر از یک ماه طول می کشد تا تجزیه شود و اگر با نیتروسلولز پوشش داده شود تقریباً در عرض دو تا سه ماه تجزیه می شود. با این حال، مهم است که از مواد یا پوشش های اضافی که می توان به سلفون اضافه کرد، مانند پلی اتیلن که پایه نفتی است، برای بهبود دوام، مقاومت در برابر آب و درزگیری حرارتی آن، استفاده کرد. سایر افزودنی ها ممکن است زیست تخریب پذیر باشند، اما قابل کمپوست نیستند.

آیا سلفون زیست تخریب پذیر است

استفاده از سلفون در کسب و کار شما

بسیاری از پلاستیک‌ های زیست گیاهی دیگری در بازار هستند، اما تفاوت آن این است که آن ها عمدتاً از ذرت، محصولی که در زمین رشد می‌ کند و می‌ توان از آن استفاده بهتری کرد، تهیه می‌ شود. برخی از تولید کنندگان کیسه های سلفون قابل کمپوست را با بیوفیلم های مشتق شده از سلولز چوبی بدون GMO (GE) می سازند. بنابراین نه تنها خود کیسه ها قابل کمپوست هستند، بلکه از مواد اولیه با کیفیت تولید می شوند.

کیسه های سلفون قابل کمپوست به جای پلاستیک سنتی

سلفون محکم و همه کاره بسیار ضخیم تر از پلاستیک های سنتی است و هنگامی که برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود، بسیار محکم تر و کمتر در معرض شکستن است. به طور معمول سلفون ها بیشتر از پلاستیک ها در برابر چربی ها و روغن ها مقاوم بوده و برای کالاهایی که به سرعت جابجا می شوند، محصولاتی که به ماندگاری طولانی نیاز ندارند یا اقلام غیر خوراکی ایده آل هستند. در واقع باید گفت که سلفون یک ماده همه کاره است که می تواند برای کاربردهای مختلف و در طیف وسیعی از مشاغل مختلف از گل فروشی ها گرفته تا نانوایی ها و سوپرمارکت ها استفاده شود. بسته بندی سلفون به گونه ای است که دوستدار محیط زیست بوده و می توانید از بین مدل های مختلف ان، بهترین مدل مدنظر خود انتخاب کنید که هم کاربردی و هم از نظر زیست محیطی پایدار باشند. از سلفون ها می توان برای بسته بندی سبزیجات تازه، آجیل، دانه‌ ها، یا شکلات‌ های دست‌ساز و کروسان و هدایا استفاده کرد. یکی از مزایای مهم سلفون ها برای برند هایی که می‌ خواهند سلفون بدون پلاستیک و کاملاً کمپوست شونده استفاده کنند، این است که به کسب‌ و کار آن ها اجازه می‌ دهد تا محصول خود را در بهترین حالت نمایش دهد و به مشتریان اجازه می‌دهد قبل از خرید محصول خود را ببینند.

آیا سلفون زیست تخریب پذیر است

سخن پایانی

کیسه های سلفون نسبتاً ارزان هستند و آن ها را به انتخابی عالی برای مشاغل کوچکتر تبدیل می کند که مایلند دوستدار محیط زیست باشند. همچنین سلفون ها در اندازه های مختلف موجود هستند که می توانید بهترین گزینه را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. بنابراین، سلفون بهترین گزینه برای بسته بندی تمامی مواد غذایی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *