فیلم شیرینک و فیلم بسته بندی

مزایای فیلم شیرینک و فیلم بسته بندی چیست؟

صنعت بسته بندی محصولات تولیدی در کارخانه ها به انواع فیلم بسته بندی یا همان فیلم شیرینک نیاز دارد. سه ماده اولیه اصلی برای بسته بندی مواد و محافظت و ایمن سازی محصولات در خرده فروشی و حمل و نقل، شامل پلی وینیل کلراید (PVC)، پلی اتیلن (PE) و پلی الفین (POF) هستند. هر یک از آنها دارای قابلیت ها و ویژگی های مختلفی هستند که آنها را برای کاربردهای خاص، مناسب ساخته است.

مواد اولیه شیرینک یا شیرینگ چیست؟

پلاستیک های نازک شفاف که برای بسته بندی به کار می روند، شیرینک یا شیرینگ نام دارند. این فیلم یا ورقه های نازک پلاستیکی در اثر گرما، در اطراف محصول بسته بندی شده جمع می شوند و ظاهری زیباتر به آن می بخشند.

هر یک از این سه ماده اولیه در بسته بندی را می توان در لایه های چند گانه با مواد افزودنی مختلف که ویژگی های خاصی برای ماندگاری یا شکل ظاهری محصول را تأمین می کنند، استفاده کرد. فیلم شیرینک pof ، فیلم شیرینک پی وی سی و یا رول پلاستیکی، به نوعی از محصولات بسته بندی شده محافظت می کنند.

فیلم شیرینک پی وی سی چیست؟

فیلم بسته بندی پی وی سی، به دلیل داشتن وزن سبک، قیمت ارزان و چند منظوره بودن، معمولاً بسیار پرکاربرد و متداول است. PVC، با دوام است و در بسیاری از کاربردها از جمله پروژه های ساختمانی و محصولات ظروف خانگی استفاده می شود. در مواردی که نیاز به بسته بندی سخت و با دوام باشد، فیلم بسته بندی pvc مناسب تر است. پلی وینیل کلراید ترکیبی از سه عنصر کربن ، هیدروژن و کلر است. البته هنگام سوختن، این ترکیبات تقریباً خطرناک هستند.

به دلیل بوی مضر و شدیدی که با گرم شدن از این فیلم شیرینگ خارج می شود، استفاده باید در مکانی باشد که مجهز به تهویه مناسب است. پی وی سی در بسیاری از کشورها به دلیل ترکیب شیمیایی و محصولات جانبی مضر منتشر شده در طول فرآیند تولید و تجزیه شدن، ممنوع اعلام شده است.

فیلم شرینگ

فیلم شیرینک pof چیست؟

فیلم شیرینگ پلی الفین (pof)، یک پلاستیک مخصوص بسته بندی است که فوق العاده با دوام و متنوع است. این در بسیاری از کاربردها جایگزین PVC شده است. فیلم شیرینک پلی الفین همچنین یک ماده ایمن برای مواد غذایی مورد تأیید FDA است. این نوع شیرینک برای بسته بندی متقاطع که مقاومت کششی بالا مورد نیاز است، مصرف می شود.

این فیلم شیرینک پلی الفین با استحکام بیشتر، توانایی ایجاد رول های طولانی تر را هنگام بسته بندی با اندازه های نازک تر ارائه می دهد.  این شرایط، افزایش کارایی و بهره وری را فراهم می کند. بسته بندی پلی الفین در برابر سوراخ شدن و آب بندی، مقاومت بسیار خوبی دارد. ضخامت این فیلم شیرینک بسته بندی عموماً متنوع است و به کاربردها بستگی دارد.

فیلم شیرینک پلی الفین برای محصولات مصرفی که ظاهر آن بسیار مهم است به کار می رود (اسباب بازی ها، آب نبات، کتاب، مواد غذایی، اکثر کالاهای خرده فروشی). این فیلم های بسته بندی، با دوام، چند منظوره و ارزان هستند. پلی الفین، گران تر است، اما دوام بیشتری دارد و تحت تأثیر تغییرات دما قرار نمی گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *