ارتباط بین ظروف پلاستیکی یکبار مصرف و سرطان

ارتباط بین ظروف پلاستیکی یکبار مصرف و سرطان

آیا ظروف پلاستیکی یکبار مصرف سرطان زا هستند.در این مقاله به بررسی ارتباط بین ظروف یکبار مصرف و سرطان خواهیم پرداخت.در ادامه همراه ما باشید و برای خرید استرچ صنعتی با ما تماس بگیرید.

بسته به محل زندگی و کار شما احتمالاً هر روز در معرض محصولات پلاستیکی زیادی قرار خواهید گرفت.ظروف غذا و نوشیدنی ، برخی بشقاب های یکبار مصرف ، سلفون استرچ غذایی و بطری های لوازم آرایشی همه پلاستیکی هستند و همه از مواد شیمیایی ساخته شده اند.این در حالی است که بسته بندی مواد غذایی برای جلوگیری از آلودگی ، حمل و نقل مواد غذایی ، افزایش ماندگاری و ایجاد سطحی برای برچسب زدن محصولات استفاده می شود.اما کارشناسان هشدار دادند که ظروف یکبار مصرف غذا و دیگر محصولات پلاستیکی ، یک خطر جدی برای سلامتی هستند ، زیرا مشخص شد ، نیمی از این محصولات از مواد غیر ایمن ساخته شده اند.

دیوکسین ها آلاینده های آلی محیطی هستند که در اثر سوزاندن زباله ها به خصوص PVC (پلی وینیل کلراید) ، آزاد می شوند.این دیوکسین ها پس از آزاد شدن در جو توسط ماهی و حیوانات جذب و در چربی ذخیره می شوند.افراد بیشتر با خوردن گوشت و ماهی هایی که چربی زیادی دارند در معرض دیوکسین ها قرار می گیرند.

پلاستیک های مورد استفاده برای بسته بندی و ذخیره نوشیدنی ها و مواد غذایی حاوی دیوکسین نیستند ، با این حال برخی از آنها حاوی دو ماده شیمیایی دیگر هستند که باعث نگرانی عمومی شده اند: فتالات ها و بیسفنول

سرطان زا بودن ظروف پلاستیکی یکبار مصرف

فتالات ها

گروهی از مواد شیمیایی است که در درجه اول برای نرمی و بهبود انعطاف پذیری و دوام پلاستیک ها استفاده می شود.برخی از فتالات ها به عنوان حلال و تثبیت کننده در فرمولاسیون های محصول نیز استفاده می شوند.مواد مورد استفاده برای ساخت بسته بندی پلاستیکی می توانند به مواد غذایی و نوشیدنی منتقل شوند.قرار گرفتن در معرض فتالات ها با سرطان پستان ، مسائل مربوط به رشد ، کاهش باروری ، چاقی و آسم ارتباط دارد.

بیسفنول A

از بیسفنول A یا BPA در تولید ظروف غذا و نوشیدنی ، کارد و چنگال یکبار مصرف و پوشش مواد غذایی کنسرو شده و بسیاری از وسایل معمول دیگر ، از جمله بطری های کودک ، استفاده می شود.در قوطی ها ، BPA مانعی ایجاد می کند که از خوردگی قوطی و مهاجرت فلز به مواد غذایی جلوگیری می کند.

مطالعات نشان می دهد که مقدار کمی BPA می تواند به نوشیدنی ها و مواد غذایی شسته شود.نگرانی در مورد ایمنی BPA پس از مطالعات حیوانی نشان داد که دوزهای بالای BPA ممکن است باعث مشکلات سلامتی شود.به نظر می رسد BPA ، فتالات ها و سایر مواد شیمیایی ، خطر چاقی ، دیابت ، بلوغ زودرس در دختران و احتمالاً خطر سرطان پستان و سرطان پروستات را افزایش می دهند.

بررسی سرطان زا بودن ظروف یکبار مصرف

وقتی غذای داغ را در ظروف غذای یکبار مصرف پلاستیکی سرو می کنید ، این کار ، مواد شیمیایی مختلف را با غذای شما مخلوط می کند.خوردن چنین غذایی عدم تعادل هورمونی را ایجاد می کند که می تواند منجر به مشکلات سلامتی مانند مشکلات تخمدان ، سرطان پستان ، سرطان روده بزرگ و بسیاری دیگر از بیماری ها شود.

موارد احتیاط هنگام خوردن و آشامیدن

قبل از نوشیدن آب ، آب را از بطری های پلاستیکی یکبار مصرف به بطری های شیشه ای منتقل کنید.غذای خود را در ظروف استیل یا شیشه ذخیره کنید.اگر می خواهید در رستوران غذا بخورید ، از رستوران در مورد درجه بندی ظرف یکبار مصرف پلاستیکی استفاده شده سؤال کنید.

بجای خرید بطری های آب پلاستیکی ،به دنبال نوشیدنی های فروخته شده در شیشه باشید.

خلاص شدن از شر پلاستیک در زندگی ، تقریبا غیرممکن باست ، اما می توانیم کاربرد خود را کاهش داده و به حداقل برسانیم.این تغییر سبک زندگی ارزش آن را خواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اطلاع از قیمت سلفون استرچ صنعتی ، با لفاف پلیمر سهند ارتباط برقرار کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *