دستگاه بسته بندی استرچ پالت

یک دستگاه استرچ پالت خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

مقدمه

یکی از اساسی‌ترین اقداماتی که پس از تولید یک محصول در کارخانه باید به نحو دقیقی انجام گیرد، بسته بندی آن می‌باشد. بسته بندی محصولات به شکل زیبا و بهداشتی تأثیرات بسیار زیادی در فروش محصولات خواهد داشت. علاوه بر آن، بسته بندی اصولی به عنوان یک سلفون محافظ غذا به حساب آمده و از مواد غذایی در برابر آلودگی و ریخته شدن به خوبی محافظت می‌کند.

دغدغه بسیاری از فروشندگان یا تولیدکنندگان، نوع بسته بندی محصولات، بعد از تولید نهایی محصول بوده است. نایلون‌های استرچ با روی کار آمدن در صنعت بسته‌بندی، کمک شایان توجهی به تولید کنندگان کردند، همچنین آنها را از دغدغه بسته بندی رها کردند. حال امروزه یکی از ارزان‌ترین نوع بسته بندی، بسته بندی به وسیله نایلون استرچ می‌باشد. این بسته بندی توسط دستگاه استرچ پالت صنعتی انجام می‌شود. در این مقاله قصد داریم در مورد این قطعه سنگین خودرویی صحبت کرده  و ویژگی برتر آن را برشماریم.

تعریف نایلون استرچ

یکی از انواع نایلون‌هایی که برای بسته بندی محصولات به کار برده می‌شود، نایلون استرچ می‌باشد. جنس این نوع از مواد پلاستیکی بوده که بسیار شفاف است. بهترین قابلیت این مدل پلاستیک حالت چسبندگی یا کشسانی آن است که به راحتی کش آمده و روی سطح مورد نظر چسبانده می‌شود.

نایلون استرچ

قابلیت نایلون‌های استرچ همانند نایلون شیرینگ روده‌ای برای بسته بندی و روکش محافظ محصولات در پایان مرحله تولید می‌باشد. استرچ‌های نایلون به رنگ‌های بی رنگ و یا مات تولید می‌گردند و در مقابل حرارت یا نور خورشید بسیار مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. این نایلون‌ها در ضخامت و ابعاد متفاوتی تولید می‌گردند.

انواع نایلون استرچ

همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم، نایلون‌های استرچ برای بسته بندی محصولات به کار برده می‌شوند. اما دارای انواع مختلفی نیز می‌باشند. اولین نوع این نایلون به عنوان محافظ مواد غذایی استفاده می‌شود که به آن استرچ غذایی می‌گویند.

 استرچ غذایی یا سلفون‌ها برای بسته بندی مواد غذایی به کار گرفته می‌شوند. در واقع این نوع استرچ یک نایلون چسبنده است که به ظرف یا سطح مواد غذایی می‌چسبد. نوع دیگر نایلون استرچ به استرج پالت بند معروف است.

استرچ پالت چیست

به دستگاهی که نایلون‌های استرچ را به دور محصولات برای بسته بندی نهایی می‌کشد، پالت استرچ می‌گویند. از این دستگاه در کارخانه‌هایی با تولید بسیار بالا برای بسته بندی جعبه و کارتن‌ها استفاده می‌گردد. دستگاه استرچ پالت‌ها یک صفحه گردی دارند که به آن سینی و کفی استرچ پالت می‌گویند. این سینی توسط یک موتور بسیار کوچکی که در ستون قرار گرفته به گردش می‌پردازد. همچنین بر روی ستون استرچ یک صفحه نمایش کوچک وجود دارد، که به وسیله آن استرچ پالت نایلون، کنترل می‌گردد.

دستگاه بسته بندی استرچ پالت

عملکرد این نوع دستگاه شبیه دستگاه بسته بندی نایلون‌های شیرینگ روده‌ای می‌باشد، با این تفاوت که در این مورد، استرچ پالت بدون حرارت به بسته‌بندی محصولات می‌پردازد. اما در شیرینگ، پلاستیک‌ها پس از قرار گیری بر روی محصولات حرارت دیده و در واقع چفت محصول می‌گردند. این نایلون‌ها بعد از حرارت دیدن منقبض شده و به شکل همان جسمی که روی آن قرار گرفته شده در می‌آیند. در سلفون کشی یا استرچ نایلون‌ها، ابعاد و فرم گرفتن پلاستیک اهمیتی ندارند؛ بلکه بر روی کتاب، فلز، کابل، پارچه، بطری آشامیدنی و بسیاری از موارد دیگر می‌توان سلفون کشی کرد.

دستگاه بسته بندی استرچ پالت

مشخصات استرچ پالت

  • مواد اولیه‌ای که در یک استرچ نایلون به کار می‌رود، هرچه از دوام و کیفیت خوبی برخوردار باشد، قطعاً چسبندگی و بسته‌بندی خود را به همراه خواهد داشت.
  • نایلون استرچ خوب به خصوص نایلون نگهدارنده غذا باید حتما در برابر سوراخ شدگی و کشش‌ها، مقاومت بالایی داشته باشد. زیرا در صورت سوراخ شدن با فساد مواد غذایی مواجه میشوید.
  • از کشسانی و مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و به آسانی می‌توان با کشش آن را بر روی محصول قرار داد.
  • پالت استرچ‌ها در برابر نور خورشید و اشعه ماورا بنفش مقاوم بوده و تغییر حالت و شکل ندهند.
  • خود دستگاه پالت استرچ هم باید از مقاومت بالا در برابر بسته بندی برخوردار باشد. همچنین مصرف پایین فیلم یکی دیگر از مزایای بارز این دستگاه است. اگر دستگاه، کشش خوبی هنگام بسته بندی محصول داشته باشد، قطعاً در مصرف نایلون‌ها صرفه جویی کرده و فیلم کمتری مصرف می‌کند.

مشخصات استرچ پالت

  • مصرف برق دستگاه پالت استرچ باید مصرف نوع A باشد، تا برق کمتری را مصرف کرده و بازدهی بهتری داشته باشد. نه تنها دستگاه پالت استرچ بلکه دستگاه‌های نایلون‌های شیرینگ روده‌ای هم باید دارای این قابلیت باشند.

نکات مهم خرید یک پالت استرچ خوب

اگر شما هم قصد دارید برای کارخانه خود یک دستگاه پالت استرچ مرغوب خریداری کنید، به این نکته توجه داشته باشید که یک پالت خوب باید علاوه برداشتن صفحات بزرگ، بتواند وزن‌های بالا را هم تحمل کند. همچنین ارتفاع پیچش و سرعت دورانی دستگاه از دیگر نکات مهمی که هنگام خرید باید به آن توجه شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *