تاثیرات سلفون و بسته بندی پلاستیکی بر مواد غذایی

تاثیرات سلفون و بسته بندی پلاستیکی بر مواد غذایی

لفاف پلیمر – تولیدکننده استرچ غذایی – در اینجا در مورد خطرات و تاثیرات بسته بندی پلاستیکی بر روی مواد غذایی مطالبی را ارائه داده است.

بسته بندی عملکرد محافظتی دارد و با از بین بردن آن ممکن است ، خطر خراب شدن سریع محصولات و افزایش ضایعات مواد غذایی افزایش یابد.بسته بندی خوب ماندگاری محصولات را افزایش می دهد و از پوسیدگی جلوگیری می کند و پلاستیک ها یک ماده بسته بندی بسیار موثر هستند.به دلایل مختلف از پلاستیک ها در بسیاری از بسته بندی ها و ظروف غذا استفاده می شود.آنها به محافظت از مواد غذایی در برابر آسیب ، تأمین ایمنی غذا و گسترش طراوت مواد غذایی کمک می کنند.اما استفاده از آن هم چنین مشکل ساز است.

بسته بندی پلاستیکی به مشکلات زیست محیطی کمک می کند.پلاستیک وقتی به محیط زباله می رسد ، به سختی تجزیه می شود و سوزاندن بسته بندی پلاستیکی منجر به انتشار گاز CO2 می شود.با توجه به افزایش مقدار بسته بندی پلاستیکی (غیر قابل استفاده مجدد) ، این مشکلات به طور فزاینده ای آشکار می شوند.

اما آیا بسته بندی پلاستیکی بر مواد غذایی هم تاثیر منفی می گذارد؟

آیا بسته بندی پلاستیکی بر مواد غذایی تاثیر منفی می گذارد

اگرچه بسیاری از ما وقت و هزینه زیادی را صرف پیدا کردن سالم ترین و پایدارترین غذاها می کنیم ، اما اغلب بسته بندی این ماده غذایی را نادیده می گیریم.آیا بسته بندی مواد غذایی ما نباید به اندازه غذا ، برای سلامتی ما و کره زمین مفید باشد؟

تصور زندگی بدون بسته بندی مواد غذایی انعطاف پذیر ، شفاف و مقاوم در برابر آب ، بدون کیسه های پلاستیکی ساندویچ ، فیلم استرچ غذایی و بدون لوله ها و کیسه های پلاستیکی و سایر وسایل ساخته شده از پلاستیک ، تقریباً غیرممکن است.

آنچه امروز خورده اید را در نظر بگیرید.شاید شما آب را از یک بطری پلاستیکی بنوشید و یا ممکن است سالاد ناهار شما در یک ظرف پلاستیکی بسته بندی شده باشد.

از بطری ها گرفته تا بسته های پلاستیکی و ظرف های سالاد ، همه اینها با استفاده از پلاستیک های پلی کربنات ساخته می شوند ، برخی از آنها دارای مواد شیمیایی فعال مانند بیسفنول و فتالات هستند.این مواد شیمیایی ساخته شده توسط بشر می توانند از ظروف یا مواد بسته بندی شده به داخل مواد غذایی و نوشیدنی هایی که در آن قرار دارند ، شسته شوند ، به خصوص وقتی گرم شوند ، بنابراین ممکن است بخواهید در مورد پلاستیک هایی که مواد غذایی شما در آن ذخیره شده است ، تجدید نظر کنید.

تأثیر مواد شیمیایی موجود در پلاستیک هایی که ما معمولاً برای ذخیره مواد غذایی استفاده می کنیم ، هم در حیوانات و هم در انسان مورد مطالعه قرار گرفته است و بسته به نوع پلیمر پلاستیکی ، تأثیرات سلامتی از غیرقابل نتیجه گیری تا نگران کننده متفاوت است.

در حال حاضر ، این به عهده مصرف کنندگان است که به دلیل کمبود تعجب آور نظارت بر صنعت بسته بندی پلاستیکی ، تماس با مواد شیمیایی موجود در پلاستیک را مدیریت کنند.

انواع بسته بندی پلاستیکی

انواع بسته بندی پلاستیکی

انواع مختلفی از بسته بندی های پلاستیکی وجود دارد.در اینجا به برخی از پلاستیک های رایج استفاده شده در بسته بندی اشاره خواهیم کرد.

  • PETE پلاستیکی با دوام و شفاف است که معمولاً برای تهیه بطری های نوشیدنی استفاده می شود.
  • LDPE کاملاً انعطاف پذیر و سخت است و مانعی عالی در برابر اکسیژن ، آب و دی اکسید کربن دارد.این خواص آن را برای بسته بندی انعطاف پذیر مواد غذایی ایده آل می کند.
  • پلی استایرن (PS) – این پلاستیک که معمولاً به عنوان پلی استایرن شناخته می شود ، می تواند به صورت سفت و سخت تولید شود.این گزینه مناسبی برای حمل و نقل غذا یا نوشیدنی گرم یا سرد است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید سلفون استرچ غذایی با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *