حذف پلاستیک از زندگی

آیا حذف پلاستیک از زندگی امکان پذیر است ؟

آیا حذف پلاستیک از زندگی امکان پذیر است ؟

چه چیزی ما را با آلودگی پلاستیک تهدید می کند و چگونه می توان از هم اکنون مراقبت از پاکیزگی کره زمین را شروع کرد.  دوست داران محیط زیست زنگ خطر را به صدا در می آورند.  زباله های پلاستیکی به معنای واقعی کل کره زمین را فرا گرفته است. تصور زندگی مدرن بدون کیسه ها و لیوان های یکبار مصرف دشوار است ، اما نمی توان  آینده را در زیر زباله ها تصور کرد. لفاف پلیمر سهند تولید کننده استرچ غذایی و سلفون استرچ غذایی به شما می آموزد که آیا حذف پلاستیک از زندگی امکان پذیر است یا خیر.

کیسه های پلاستیکی ، بطری ها ، نی ها و….که حدود 60-70 سال پیش بشر بدون کمک این اقلام با دوام ، ارزان و کاربردی زندگی کرده است. به هر کجا که بروید  خرید ، طبیعت یا خوردن قهوه صبحگاهی خود در راه کار  پلاستیک ها شما را دنبال می کنند. با این حال ، جای تعجب نیست این مواد آنقدر راحت و ارزان است که به معنای واقعی کلمه در همه جا استفاده می شود.  محصولات پلاستیکی اغلب برای چند دقیقه استفاده می شوند و می توانند برای چند صد سال در زمین تجزیه شوند. به گفته کارشناسان برنامه محیط زیست سازمان ملل (UNEP) ، سالانه بیش از 8 میلیون تن زباله پلاستیکی به اقیانوس وارد می شود و تا سال 2050 تعداد پلاستیک بیشتر از ماهی ها در اقیانوس ها است. به هر حال ساکنان دریاها بیشتر از همه از آن رنج می برند زیرا حیوانات پلاستیک را بلعیده و نمی توانند هضم کنند و می میرند. یکی از اکتشافات تکان دهنده سالهای اخیر این است که  پلاستیک به قطعات کوچک تبدیل می شود ، اصطلاحاً میکروپلاستیک گفته می شود و در نتیجه خاک ، آب آشامیدنی ، هوا و در نهایت به بدن انسان وارد می شود! اینکه این آسیب می تواند به سلامتی ما آسیب برساند هنوز مشخص است.

حذف پلاستیک از زندگی

سوال اصلی که باید پرسیده شود این است که آیا تولید مواردی که فقط برای 10 دقیقه استفاده می شوند و عملاً قابل بازیافت نیستند و در 90٪ موارد استفاده می شود و سرانجام در محل دفن زباله ها دفن می شوند باید از گردش خارج شوند؟ لیست محصولات “ممنوع” را می توان براساس تحقیقات و تجربیات جهانی تهیه کرد. به عنوان مثال ، در لیست مورد تأیید کمیسیون اروپا. همچنین لازم است محصولات حاوی پلاستیک ریز (برخی از لوازم آرایشی تزئینی ، مواد شیمیایی خانگی) را کنار بگذاریم. تاسیسات درمانی قادر به فیلتر کردن ذرات میکروپلاستیک نیستند و آنها وارد آب می شوند و پس از آن وارد ارگانیسم های حیوانات و انسان می شوند.

هیچ کس نمی خواهد بطری های پلاستیکی را کنار بگذارد. اما همه می دانند که چگونه مشکلات زیست محیطی را در سطح جهانی حل کنند  . حداکثر ممکن از بسته بندی پلاستیکی ، به ویژه یکبار مصرف دوری کنید.  همیشه یک کیف با خود داشته باشید. همیشه یک فنجان برای صرف قهوه با خود ببرید. جمع آوری زباله جداگانه اجباری نیز راه خوبی است. این سیستم هر چقدر سرزنش شود ، راهی دیگر وجود ندارد و جمع آوری 100٪ جداگانه مورد نیاز است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *