نایلون مالچ چیست

نایلون مالچ چیست ؟

نایلون مالچ چیست ؟

شما باید به طور مداوم از کاشت ها مراقبت کنید و کیفیت زمین را بهبود ببخشید ، این تنها راه برداشت محصول خوب هر ساله است. برای اینکه وقت کافی برای انجام تمام مراحل لازم داشته باشید ، بهتر است مواردی را انتخاب کنید که تأثیر دو چندانی داشته باشند. یکی از این موارد مفید ، مالچ پاشی است.  لفاف پلیمر سهند پخش عمده چسب 5 سانتی و پخش عمده چسب شیشه ای به شما خواهد گفت که این روند چیست و چگونه آن را به درستی انجام دهید.

نایلون مالچ چیست

مراحل مالچ کاری چیست

مالچ پاشی فرآیندی است که یک ترکیب غذایی ویژه همراه با نایلون مخصوص روی سطح خاک قرار می گیرد. عملکرد را افزایش می دهد و علاوه بر این از خاک و ریشه گیاه محافظت می کند. مالچ کاری را می توان با استفاده از مواد خاصی با ترکیب آلی و غیرآلی انجام داد. این روش فرسایش و هوازدگی خاک  را متوقف می کند و قادر به محافظت از ریشه گیاهان است و  از خوردن درختان میوه ، گل و سبزیجات توسط حشرات جلوگیری کند.  همچنین خاک را برای حفر آسان نرم می کند. همه انواع مالچ چند منظوره نیستند. نایلونی که برای مالچ استفاده می شود باید با کیفیت و مناسب باشد زیرا مواد مغذی حاصل از مالچ به تدریج وارد زمین و ریشه می شوند.  این اتفاق در هنگام بارندگی  رخ می دهد. در همان زمان ، رطوبت حفظ می شود ، اما کم کم این باعث افزایش رشد و باردهی گیاهان می شود. قوانین مالچ کاری به دو عامل اصلی بستگی دارد: برای چه محصولاتی روش انجام می شود و برای چه اهدافی. اگر شما نیاز به محافظت از خاک و جلوگیری از رشد علف های هرز دارید ، یک ترکیب غیر آلی کافی است: سنگ خرد شده ، شن و ماسه و..

نایلون مالچ چیست

نوع محصولاتی که نایلون مالچ روی آنها قرار می گیرد ، نقش چندانی ندارد. ضخامت  نایلون مالچ بر اساس ترکیب و کیفیت خاک و ترکیب مخلوط خود انتخاب می شود. به عنوان مثال ، برای خاکهای رسی ، نایلون باید نازک باشد تا زمین بیش از حد بارگیری نشود ، به ویژه در مناطق آب و هوایی با بارندگی زیاد. ضخامت توصیه شده بیش از 3-4 سانتی متر نیست. در این حالت ، نیازی به حذف لایه تجزیه پایین نیست و لایه فوقانی باید به طور منظم تجدید شود.  در خاک حاصلخیز ، نایلون مالچ می تواند به 10 سانتی متر برسد.

نحوه مالچ کردن

شما نمی توانید بلافاصله پس از باران یا آبیاری روی خاک مرطوب مالچ کنید. لازم است نایلون را فقط روی خاک خشک و سست شده قرار  دهید. این اجازه می دهد تا رطوبت و مواد مفید به لایه های عمیق زمین نفوذ کنند.

آنچه باید در مورد مالچینگ بدانید

مالچ پاشی فرآیند مهم محافظت از خاک  است که برای انواع گیاهان مناسب است. برای این کار ، یک نایلون مخصوص انتخاب شده روی زمین اطراف گیاه گذاشته می شود. این نایلون حاوی مواد آنتی اکسیدان و فلاونوئیدهای طبیعی است ، مقاومت گیاهان را در برابر بیماری های مختلف افزایش می دهد ، جو اطراف را التیام می بخشد. مالچ به دلیل نفوذ پذیری زیاد هوا ، تأثیر مفیدی در رشد سیستم ریشه گیاهان دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *