بازیافت فیلم LDPE Stretch

بازیافت فیلم LDPE Stretch

فیلم کشش از پلی اتیلن با چگالی کم خطی تشکیل شده است. از فیلم کشش یا استرچ پالت بند برای اطمینان از محتویات انباشته شده روی پالت آماده حمل و نقل استفاده می شود. تولیدکنندگان و توزیع کنندگان ، فیلم کشش را یکی از گرانترین فرآورده های زباله می دانند. برنامه بازیافت فیلم کششی راه حل مقرون به صرفه برای دفع ارائه می دهد. در حقیقت ، فیلم کشش ارزش بازار ضایعات بالایی را به همراه دارد.

متداول ترین مواد بسته بندی کششی ، پلی اتیلن با چگالی کم خطی یا LLDPE است که با کوپلیمر کردن اتیلن با آلفا-الفین ها تولید می شود که رایج ترین آنها بوتن ، هگزن و اکتن است. استفاده از آلفا الفین های بالاتر (هگزن یا اوکتن) باعث افزایش خصوصیات فیلم کششی می شود ، به خصوص در رابطه با کشیدگی در مقاومت در برابر شکست و سوراخ. از انواع دیگر پلی اتیلن و PVC نیز می توان استفاده کرد. بسیاری از فیلم ها تقریباً 500٪ فاصله دارند اما فقط در حدود 100 – 300٪ استفاده می شوند. پس از کشش ، از ترمیم الاستیک برای محکم نگه داشتن بار استفاده می شود.

بازیافت فیلم LDPE Stretch

فیلم کشش به طور گسترده ای در توزیع ، صنعت و حتی در آشپزخانه شما استفاده می شود که معمولاً با عنوان “Saran Wrap” شناخته می شود.

دو روش تولید بسته بندی کششی وجود دارد:

 1) دمیده شده: رزین ذوب شده و منفجر می شود ، هوا خنک می شود. این روند کندتر است اما کیفیت بالاتری را ارائه می دهد. هزینه تولید به دلیل کمیتی است که می تواند در هر ساعت تولید شود.

 2) قالب: فیلم از غلطکهای خنک کننده منتقل می شود. این باعث می شود روند خنک کننده سریع شود. کیفیت آن به اندازه دمیده خوب نیست اما می توان در یک ساعت با هزینه کمتری تولید کرد.

خواص دیگری مانند استحکام شکست ، چسبندگی ، وضوح ، مقاومت در برابر پارگی ، تخلیه استاتیک و غیره نیز مهم هستند.

بازیافت فیلم کشش برای شرکت ها بسیار مقرون به صرفه است زیرا ریختن آن در زباله گران است.

بازیافت فیلم پلاستیکی چگونه است؟

بازیافت فیلم LDPE Stretch

بازیافت فیلم پلاستیک (رزین LDPE) یک فرآیند چند مرحله ای است که به تجهیزات بسیار تخصصی ای نیاز دارد. در اصل ، یک محصول نهایی – مانند بسته پالت پلاستیکی – خرد شده ، شسته شده ، ذوب شده و در گلوله های پلاستیکی خرد می شود. این گلوله های پلاستیکی سپس به یک پردازنده پلاستیکی داده می شوند ، که از آنها در یک فرآیند خاص تولید (مانند قالب سازی ضربه در صورت بطری های پلاستیکی یا اکستروژن در مورد الوار پلاستیکی) استفاده می کند تا یک محصول پلاستیکی “جدید” یا “بازیافتی” ایجاد کند.

بازیافت فیلم پلاستیکی LDPE با بازرسی آغاز می شود. این فرایند به گونه ای طراحی شده است که می تواند مواد خارجی ، آلاینده ها یا پلاستیک های دیگر را از بین ببرد. از آنجا که پلاستیک ها دارای خصوصیات مختلفی هستند ، بازیافت شامل جداسازی پلاستیک های مختلف بر اساس نوع رزین است.

پس از بازرسی از فیلم پلاستیکی ، زمین ریخته می شود. این کار برای تمیز کردن مواد و رسیدن به اندازه قابل کنترل تر برای چند فرآیند بعدی مفید است. برخی از مواد آلوده کننده یا آلوده به سطح متراکم ممکن است نیاز به جداسازی توسط شناور داشته باشد ، در حالی که انواع خاصی از پلاستیک به بالای مخزن شناور بالا می رود و برخی دیگر به دلیل تراکم بالاتر ، در این حالت غرق می شوند.

از آنجا ، نوار پلاستیکی توسط گرما و اصطکاک درون یک اکسترودر ذوب می شود. پلاستیک مذاب از طریق صفحه ای عبور می کند که هرگونه آلاینده باقی مانده در آن فیلتر شده است. گلوله های کوچک ظهور می کنند و آماده بازار هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *