اندازه سلفون چقدر است

اندازه سلفون چقدر است

اندازه سلفون چقدر است

بسته بندی مواد غذایی و خوراکی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد، زیرا این مواد در معرض فساد هستند، ممکن است هر لحظه آلوده گردند. یک سلفون محافظ غذا خوب می‌تواند بر روی کیفیت و جذب اعتماد و اطمینان مشتری تاثیر مستقیم و مطلوبی داشته باشد. سلفون‌‌ها هم یکی از همین وسایلی هستند که جهت حفظ مواد غذایی به کار برده می‌شوند. همه ما برای یکبار از نزدیک سلفون را دیده‌ایم یا آن را مورد استفاده قرار داده‌ایم. سلفون‌ها وسیله‌ای کاربردی هستند، که از قدیم تا به حال در بسته بندی مواد دارویی، غذایی و کشاورزی بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفتند. به همین دلیل آن را به عنوان یکی از لوازم ضروری می‌شناسیم. ما در این محتوا تلاش کردیم تا شما را با سلفون، انواع و سایز و اندازه های متفاوتی از آن آشنا کنیم.

سلفون چیست

ممکن است اکثر شما سلفون را با نایلون‌های موجود یکی بدانید، در حالی که چنین نیست. سلفون یا محافظ‌ های غذای 10 متری یک نوع ورق یا فیلم شفاف از جنس سلولز می‌باشند که از نظر شکل و ساختار از سلولزهای آلی به وجود آمده‌اند. به دلیل اینکه سلفون‌ها از چوب‌های گیاهان ساخته می‌شوند، تجزیه پذیر می‌باشند. تفاوت‌های بسیار واضحی بین پلاستیک و سلفون وجود دارد. سلفون‌ها در اصل از الیاف گیاهی تولید می‌شوند در حالی که پلاستیک‌ها با کلرین ساخته شده‌اند. پلاستیک‌ها غیرقابل تجزیه بوده و به همین دلیل بازیافت می‌گردند.

اقسام متعدد سلفون از نظر کاربرد و کارایی

سلفون‌ها از انواع متفاوت و مختلفی ساخته می‌شوند، که هر کدام کاربرد خاصی دارند. در ادامه مقاله به توضیح و کاربرد انواع سلفون‌ها می‌پردازیم.

اندازه سلفون چقدر است

 سلفون شیرینگ یا حرارتی

یکی از انواع سلفون یا همان محافظ‌های غذایی سلفون شیرینگ یا حرارتی می‌باشد. این سلفون بر اثر حرارت جمع شده و بر روی مواد خوراکی و اقلام قرار داده می‌شود. عملیات حرارت دهی اصولا توسط دستگاه‌های شیرینگ انجام می‌شود. از آن برای بسته بندی پک‌های نوشابه، آب معدنی و دیگر اقلامی که قرار است در کنار هم به صورت یک پک ارائه شوند، مورد استفاده قرار می‌دهند. جنس سلفون حرارتی بسیار مستحکم و مقاوم می‌باشد و به راحتی آسیب نمی‌بیند.

سلفون‌های درخشان و شفاف

محصولاتی که به وسیله این نوع سلفون بسته بندی می‌گردند، به راحتی قابل رویت می‌باشند، زیرا جنس و نوع پلاستیک از تلفن آنها درخشان بوده است. دسته‌ای از مواد غذایی هستند که حتی اگر در معرض آفتاب هم باشند، به راحتی فاسد نمی‌شوند. به همین دلیل از این سلفون‌ها برای آنها به کار برده می‌شود. این مواد غذایی شامل حبوبات، ماکارونی و در واقع محصولات خشکبار هستند. این دسته از سلفون‌ها در ابعاد و اندازه های مختلفی موجود می‌باشند یکی از آنها محافظ‌های غذایی ده متری می‌باشد.

سلفون استرچ

سلفون‌های استرچ شفاف بوده و کشش و چسبندگی بالایی دارند. ضخامت و قطر استرچ‌های غذایی نسبت به دیگر سلفون‌ها کمتر می‌باشد. مواد غذایی بسته بندی شده ظاهری جذاب و شفاف دارند و خریداران را ترغیب به خرید می‌کنند. این نوع سلفون از مواد غذایی به خوبی محافظت به عمل می‌آورد و سلامت بهداشت آنها را تضمین می‌کند.

سلفون‌های متالایز

اگر به بسته بندی‌های پفک و دیگر تنقلات دقت کرده باشید، از سلفون یا روکش‌های مناسبی استفاده شده است. این مواد غذایی اصولاً در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند و به سرعت فاسد می‌شوند. از سلفون‌های متالایز در بسته‌بندی‌های این مواد غذایی به کار برده می‌شود. آلومینیومی که در این دسته از محافظ‌های غذا وجود دارد موجب شده که از فاسد شدن آنها جلوگیری به عمل آید.

سلفون‌های صدفی

دسته‌ای از مواد غذایی وجود دارند که باید حتماً سرما ببیند، به همین دلیل در سردخانه‌ها نگهداری می‌شوند. اما برای اینکه از آلودگی و میکروب‌ها به دور باشند. باید حتماً یک روکش یا لایه محافظی آنها را بپوشاند. آنها  با سلفون‌های صدفی پوشانده می‌شوند و داخل سردخانه قرار می‌گیرند. انواع گوشت مرغ سوسیس و کالباس جزو آن دسته از مواد غذایی هستند که نیاز به سلفون‌های صدفی دارند.

اندازه و سایز سلفون‌ها

سلفون‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند که افراد بر حسب نیاز و کارایی خود آنها را انتخاب و خریداری می‌کنند. به عنوان نمونه سلفون‌ها در ابعادهای متفاوتی نظیر سلفون‌های ۵۰۰، ۱۰۰۰، ۲۰، ۵۰ و محافظ‌های غذا ده متری به بازار عرضه می‌گردند. پس نباید تنها به یک اندازه و ابعاد خاص اکتفا کرد. حتی آنها به صورت عمده‌ای هم موجود می‌باشند. هیچ محدودیتی از نظر ابعاد و تولید ضخامت وجود ندارد. حتما برای شغل یا صنفی که قرار است در آن استفاده کنید، باید از ابعاد و ضخامت‌های استاندارد به کار ببرید.

مزایای سلفون‌های مرغوب

قبل از اینکه به خرید این نمونه از محافظ‌های غذا بپردازید، بهتر است نسبت به اصل و غیر اصل بودن کیفیت آنها اطمینان حاصل کنید. پس از اینکه از اصل بودن اطمینان پیدا کردید به دنبال بررسی مزایای آن باشید این مزایا عبارتند از :

  • لطیف و لخت بودن پلاستیک‌ها
  • منعطف بودن و دارای انعطاف پذیری بالای پلاستیک
  • قابلیت چسبندگی بالا که از ورود هوا به داخل بسته بند جلوگیری می‌کند
  • براقیت و شفافیت بسیار بالا
  • توانایی کشسانی بالا و به اندازه

جمع بندی نهایی

در این محتوا با سلفون و انواع آن آشنا شدیم. کیفیت و سلامت سلفون‌ها حائز اهمیت می‌باشد. در صورتی که از سلفون‌های نامرغوب استفاده شود، سلامتی انسان‌ها را تهدید خواهد کرد. امید است که مقاله ارائه شده مورد توجه باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *