نایلون گلخانه ای

نایلون گلخانه‌ ای گزینه‌ مناسبی برای پوشش گلخانه با توجه‌ به هزینه و کاربرد و کیفیت و … است. ابعاد نایلون گلخانه می‌تواند متغیر باشد و بسته به سفارش مشتری دارد. از جمله عواملی که بر روی کیفیت نایلون عریض تأثیر می‌گذارد، افزودنی‌ هایی است که هنگام تولید از آن‌ها استفاده می‌شود.

نایلون گلخانه‌ای یا عریض چیست؟

امروزه برای آنکه بتوان گیاهان را خارج از فصل تولید کرد به شرایط مناسب و ایده‌آل نیاز است. پرورش گیاه خارج از فصل، کار سودآوری به‌حساب می‌آید. گیاهان و گل‌ هایی که در گلخانه پرورش داده می‌شوند چه گیاهان و گل‌ های زینتی و آپارتمانی باشند و چه برای مصرف خوراکی از جمله سبزیجات و صیفی‌جات تولید شوند مورد بحث ما هستند. باید در فصول خارج از رشد آنها شرایطی را به وجود آورد تا بتوانند رشد کنند و بهره‌وری داشته باشند.

این شرایط ویژه و محیطی می‌تواند شامل مواردی از جمله نور، دما، رطوبت مناسب و همین‌طور در امان‌ ماندن از عواملی مانند سیل و طوفان و یخ‌بندان باشد. برای آنکه بتوان این محصولات را در خارج از فصل رشد آن‌ها پرورش داد نیاز به گلخانه با پوشش نایلون عریض خواهد بود.

یک پوشش حفاظتی مناسب مانند نایلون گلخانه‌ ای می‌تواند بسیاری از این شرایط را فراهم کند. البته جنس و نوع نایلون با توجه‌ به نوع محصول کاشته شده در گلخانه و همین‌طور شرایط آب‌ و هوایی منطقه متفاوت خواهد بود. در میان پوشش‌ های گلخانه‌ای، نوع پلاستیکی و نایلون از جمله پوشش‌ هایی هستند که استفاده از آن‌ها به‌صرفه و سودآور است. همین‌طور با انواع پوشش گیاهی و شرایط آب‌ و هوایی مناسب است.

نایلون گلخانه‌ای که از محصولات لفاف پلیمر سهند است و در این شرکت تولید می‌شوند دارای کیفیت بالایی هستند و همین‌طور در ساخت آن‌ها از مواد اولیه باکیفیت به کمک تکنولوژی و دستگاه‌های مدرن روز دنیا استفاده شده است. ابعاد نایلون گلخانه نیز می‌تواند متفاوت باشد و در اندازه‌هایی از قبیل یک تا 16 متر و حتی بیشتر توسط مشتری خریداری شود.

کاربرد های نایلون عریض کدام است؟

برای آنکه بدانید نایلونی که برای پوشش گلخانه خود استفاده می‌کنید مناسب است یا خیر، باید کاربرد های نایلون را بشناسید. کاربرد هایی که نایلون عریض گلخانه که می‌تواند داشته باشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نیاز نداشتن به اسکلت‌های سنگین و پرهزینه: نایلون عریض کشاورزی گلخانه‌ای را می‌توان بر روی اسکلت‌ها انداخت بدون آنکه اسکلت‌های گلخانه وزن زیادی را تحمل کنند.

کاهش هزینه‌های گرمایشی گلخانه: از کاربردهای دیگر نایلون گلخانه‌ای می‌توان به کاهش هزینه‌های گرم‌کردن گلخانه اشاره کرد. معمولاً اگر از نایلون عریض گلخانه برای پوشش این مکان استفاده شود، گرم‌کردن آن‌ها راحت‌تر از زمانی خواهد بود که از پوشش شیشه ساخته شده باشد.

امکان ورود نور باکیفیت درون گلخانه: با استفاده از نایلون عریض گلخانه نوری مناسب برای رشد گیاه فراهم خواهد شد. اگر هنگام انتخاب پوشش برای گلخانه از نوع درجه یک و باکیفیت استفاده شود، نوری که وارد این محیط می‌شود نور باکیفیت خواهد بود که بر روی رشد گیاه تأثیر بسزایی خواهد گذاشت.

مقابله در برابر شرایط نامساعد محیطی: از جمله مهم‌ترین دلایلی که صاحب گلخانه تصمیم می‌گیرند تا برای گلخانه‌ های خود از پوشش‌ های مقاوم استفاده کنند شرایط آب‌ و هوایی مانند یخ‌بندان، برف طوفان و غیره خواهد بود. این پوشش پلاستیکی می‌تواند در برابر شرایط نامساعد محیطی مقاومت خوبی را از خود نشان دهد. در نتیجه خسارت هنگفتی به کشاورز وارد نخواهد شد.

جلوگیری از آفت و قارچ زدن گیاهان: از جمله کاربرد های این پوشش برای جلوگیری از آفت‌ها و تکثیر قارچ‌ها است. یک نایلون عریض گلخانه‌ای باید خاصیت آنتی‌باکتریال داشته باشد یعنی باید از رشد باکتری‌ های مضر در گلخانه جلوگیری به عمل آورد.

معمولاً نایلون‌ های گلخانه‌ای هنگام تولید، افزودنی‌ ای به مواد آن به آن‌ها اضافه می‌شود. این مواد باعث می‌شوند تا از عبور طول موج نور‌ هایی که عامل اصلی ایجاد باکتری‌ های مضر هستند جلوگیری شود. در نتیجه باعث خواهد شد تا مصرف سموم نیز برای نابودی این موجودات کاهش یابد و صرفه اقتصادی خواهد داشت.

افزودنی‌ های مورد استفاده در نایلون گلخانه‌ای

نایلون گلخانه‌ای از انواع افزودنی‌ها جهت بهبود عملکرد نایلون برای پوشش گلخانه تولید می‌شود. چند نمونه مهم از افزودنی‌هایی که هنگام ساخت نایلون گلخانه از آن استفاده می‌شود در زیر آورده شده است.

افزودنی ضد اشعه ماوراء بنفش (UV) : افزودن این ماده به نایلون باعث می‌شود تا گیاهان در برابر اشعه فرابنفش محافظت شوند. این افزودنی باعث می‌شود تا پلاستیک گلخانه طول عمر بیشتری داشته باشد.

افزودنی مادون‌قرمز (IR): افزودن ماده (IR) به این نایلون باعث می‌شود تا بتوان از محصولات کشاورزی در برابر پرتو های زیان‌بار خورشید محافظت به عمل آورد. همین‌طور با افزودن این ماده به پلاستیک، شب‌ های سرد زمستان می‌توان از هدر رفت گرمای داخل فضای گلخانه جلوگیری کرده و تابستان نیز از هوای خنک که در داخل محیط در جریان است محافظت می‌کند.

افزودنی ضد مه (Anti Fog): افزودنی ضد شبنم گلخانه‌ ای آنتی فوگ در واقع اجازه نمی‌دهد تا قطرات شبنم بر روی پلاستیک بنشیند می‌شود تا نور آفتاب بتواند به گیاهان داخل گلخانه برسد. از سوی دیگر چکیدن قطرات آب بر روی برگ گیاهان می‌تواند باعث ایجاد بیماری در محصول شود.

افزودنی ضد باکتری (AB): افزودن آنتی‌ویروس هنگام تولید نایلون عریض گلخانه از رشد و تکثیر باکتری‌ ها و قارچ‌ها جلوگیری به عمل می‌آورد.

افزودنی اتیل ونیل استات (EVA): این ماده باعث افزایش حالت کشسانی نایلون کشاورزی می‌شود. این ماده باعث می‌شود تا در هوای گرم سال که این پوشش منبسط می‌شود، از نو به حالت اولیه خود بازگردد.

5 مورد تأثیرگذار در قیمت نایلون عریض

پلاستیک‌هایی که در کشاورزی و برای پوشش گلخانه مورداستفاده قرار می‌گیرد می‌تواند قیمت‌های متفاوتی داشته باشند. از جمله عواملی که می‌تواند بر قیمت نایلون گلخانه‌ای تأثیر بگذارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابعاد و ضخامت موردنظر مشتری
  • قیمت روز مواد اولیه پتروشیمی
  • استفاده از مواد اولیه باکیفیت درجه یک یا کیفیت درجه‌دو
  • افزودنی‌هایی که قرار است به پلاستیک اضافه شود
  • میزان و درصد افزودنی‌ها

پس به طور کل می‌توان گفت تهیه نایلون گلخانه‌ای باکیفیت و سازگار با محیط و شرایط اقلیمی، از نکات اولیه برای تأسیس گلخانه و پرورش گیاهان در فصول خارج از رشد آن‌ها است. برای استعلام قیمت این محصول و همین‌طور خرید آن می‌توانید با مشاوران لفاف پلیمر سهند تماس حاصل فرمایید و از آخرین قیمت‌ های نایلون عریض گلخانه‌ای مطلع شوید.

قیمت روز نایلون گلخانه ای

خرید نایلون گلخانه ای

خرید اینترنتی نایلون گلخانه ای

خرید اینترنتی نایلون گلخانه

خط تولید نایلون گلخانه ای

فروش نایلون گلخانه ای

قیمت پلاستیک گلخانه ای

قیمت نایلون عریض گلخانه ای

قیمت هر متر مربع نایلون گلخانه ای

فروش نایلون گلخانه ای

سوالات متداول نایلون گلخانه ای

اکثر کشاورزان و افرادی که قصد خرید نایلون گلخانه ای را دارند با سوالاتی در این زمینه روبه‌رو می‌شوند. ما در این بخش از مقاله به بررسی رایج‌ترین سوالات در زمینه خرید نایلون عریض گلخانه می‌پردازیم. پس تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

نایلون گلخانه ای

کاربرد نایلون‌های پلیمری در کشاورزی

  1. ضرورت استفاده از نایلون عریض کشاورزی گلخانه ای در چیست؟

یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از نایلون عریض کشاورزی گلخانه ‌ای این است که باید شرایط برای رشد گیاهان فراهم باشد و برای اینکه گیاهان خاک، نور و آب کافی داشته باشند به واسطه این نایلون‌ها می‌توان نور آن‌ها را کنترل و در برابر حوادث اتفاقی نیز از گیاهان مراقبت کرد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که برای افزایش ایمنی گلخانه‌های خود حتماً از نایلون گلخانه استفاده کنید.

  1. آیا نیاز است قبل از خرید نایلون‌های گلخانه‌ای هدف خود را مشخص کنیم؟

در ابتدا قبل از اینکه برای خرید نایلون عریض گلخانه اقدام کنید لازم و ضروری است که هدف خود را از این خرید مشخص کنید. به عنوان مثال باید تعیین کنید که برای چه نوع گلخانه‌ای قصد خرید دارید تا متناسب با آن به بهترین نحو ممکن نایلون عریض را انتخاب کنید و نهایت بهره را از آن ببرید.

نایلون گلخانه ای

 

  1. هر کیلوگرم نایلون گلخانه ای چند متر است؟

جالب است بدانید که هر ۵ متر مربع نایلون عریض گلخانه‌ای وزنی معادل یک کیلوگرم دارد. در برخی از مراکز فروش نایلون‌های گلخانه ای را بر اساس وزن می‌فروشند؛ به همین علت قبل از اینکه برای خرید اقدام کنید، نیاز است تا این دسته از نکات مختلف را مورد بررسی قرار دهید.

نایلون گلخانه ای

 

  1. عوامل تاثیرگذار در قیمت نایلونهای گلخانه‌ای چیست؟

موارد بسیار زیادی بر روی قیمت نایلون گلخانه ای اثرگذار هستند. به عنوان مثال ابعاد نایلون گلخانه، درجه یک و دو و یا بازیافتی بودن این قبیل از نایلون‌ها تاثیر بسیار زیادی بر روی قیمت خواهند گذاشت. به طور کلی هر چقدر ابعاد نایلون گلخانه شما بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد و باید هزینه بیشتری را کنار بگذارید.

نایلون گلخانه ای

 

  1. رنگ بندی نایلون‌های گلخانه ای به چه صورت است؟

برای رنگ بندی نایلون گلخانه ای هیچگونه محدودیتی وجود نداشته و این قبیل از نایلون‌ها در ترکیب رنگ‌های متنوع تولید و به فروش می‌رسند؛ به همین علت شما بر حسب سلیقه، علاقه و همچنین نوع محصولات خود می‌توانید نسبت به انتخاب هر کدام از رنگ‌های موجود اقدام کنید.