تسمه بسته بندی پلاستیکی

برای نظم دادن به هر نوع محصولی، نیاز به استفاده از ابزارهای مختلف وجود دارد تا بتوان یک بسته بندی درست و اصولی انجام داد و از این طریق به یک نظم و دسترسی آسان دست یافت. به عنوان مثال برای بسته بندی موادی مانند چوب، کاغذ و به طور کلی به منظور بسته بندی انواع متفاوتی از محصولات، می‌توان از یک وسیله با عنوان تسمه بسته بندی پلاستیکی استفاده کرد.

این محصول به‌صورت محکم به دور وسایل ذکر شده پیچیده می‌شود و مواد مختلف را از هم جدا می‌کند. این تسمه‌ها، همان‌طور که از نامشان پیداست از مواد پلاستیکی تولید می‌شوند که مقاومت خوبی برای بسته بندی دارند. بسته‌بندی پلاستیکی به دو صورت دستی و ماشینی صورت می‌گیرد. در ادامه مقاله سعی داریم تا در مورد تسمه بسته‌بندی پلاستیکی و انواع تسمه بسته بندی پلاستیکی صحبت کنیم و موارد استفاده آن‌ها را نیز نام ببریم؛ پس پیشنهاد می‌شود برای آگاهی بیشتر با ما بهترین تولید کننده نایلون گلخانه ای همراه باشید.

موارد مورد استفاده برای تسمه بسته بندی پلاستیکی

اگر چند جعبه در کنار هم وجود داشته باشند، استفاده از یک تسمه پلاستیکی برای بسته بندی آن‌ها کار ساده‌ای به نظر می‌رسد ولی اگر شما برای اولین‌بار است که با تسمه بسته بندی پلاستیکی کار می‌کنید شاید این احساس را داشته باشید که کار با آن، کمی خسته‌کننده و پیچیده بوده ولی اگر دقت مختصری در این زمینه داشته باشید، می‌توانید از مزایای بسته‌بندی با استفاده از تسمه پلاستیکی بهره‌مند شوید و تمام کالاها و همچنین وسایل موردنیاز خود را بسته‌بندی و جدا کنید.

اگر مایل باشید، ما یک روش آسان بسته بندی را در اختیار شما خواهیم گذاشت. برای این کار ابتدا تسمه بسته‌بندی پلاستیکی را دور کالاهای موردنظر خود بپیچید و سپس یک حلقه در هر دو طرف و اطراف آن درست کنید. حلقه‌های موجود را در گیره مهاربندی بگذارید و بازوهای قفل را نیز روی آن تا کنید. قسمت پایین و شل تسمه را بکشید تا تمام بازوها در آن قفل شوند و در این مرحله نوار اضافی را برش بزنید و تمام مراحل فوق را برای بند دوم تسمه دوباره تکرار کنید.

ابزارهای مفید بسته‌بندی می‌توانند یک راه مقرون‌به‌صرفه برای ایمن کردن وسایل و کالاهای موردنیاز افراد باشند. از تسمه بسته بندی لاستیکی در صنایع مختلفی استفاده می‌شود که می‌توان به صنایع غذایی، صنایع تجاری، صنایع بسته‌بندی در مواد مختلف و صنعت مبلمان اشاره کرد.

انواع تسمه بسته بندی پلاستیکی

این نوع تسمه همه کاره است و برای بسته بندی روزنامه‌ها و مجلات، پوشاک، لوازم موردنیاز خانه، کف‌پوش‌ها، مواد غذایی مختلف و غذاها و بسته‌بندی‌های تازه و یا منجمد مورداستفاده قرار می‌گیرد. تسمه بسته بندی پلاستیکی، در نوع دستی، اتوماتیک و نیمه اتوماتیک ساخته می‌شود که هر یک از موارد نامبرده شده برای مصارف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این تسمه‌ها اندازه‌های مختلفی دارند که برای بستن مواد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، تسمه 16 سانتی برای بسته بندی کالاهای سنگین مانند، بشکه پالت و یا کاشی‌های سرامیک مورد استفاده هستند. این نوع تسمه بندی به صورت دستی انجام می‌شود. تسمه بندی از طریق دستی، شارژی و بادی انجام می‌گیرد.

از تسمه بسته بندی پلاستیکی که اتوماتیک است برای بسته بندی محصولات سبک استفاده می‌شود. البته باید ذکر کرد که ساخت و تولید این نوع تسمه‌ها، با حساسیت زیادی انجام می‌گیرد؛ چراکه در صورت به‌وجود آمدن مشکل در زمان بسته بندی اگر به محصولات و مجموعه صدمه وارد شود مراحل تولید با مشکل مواجه می‌شود. از تسمه بسته بندی پلاستیکی اتوماتیک برای بسته بندی کارتن‌های مختلف لوازم خانگی سبک و موارد از این قبیل استفاده می‌شود.

تسمه بسته بندی نیمه اتوماتیک

تسمه بندی نوع دیگر که نیمه اتوماتیک است درست مانند تسمه اتوماتیک، برای بسته‌بندی محصولات نیمه سبک استفاده می‌شود. البته این نکته نیز باید ذکر شود که تسمه نیمه اتوماتیک در زمان تولید، حساسیت و دقت زیادی نیاز ندارد. برای بسته بندی کارتون، مواد غذایی، ورق‌های مختلف و در فرودگاه‌ها از این نوع تسمه‌بندی استفاده می‌شود. خاصیت تسمه نیمه اتوماتیک به دلیل استقامت و کشش بالای آن، بسیار موردتوجه است.

تسمه بسته‌بندی پلاستیکی نوع دستی که در محصولات قابل حمل کاربرد زیادی دارد و از این نوع تسمه در مکان‌ها و فضاهای محدود مانند کارگاه‌های کوچک استفاده می‌شود و به دلیل تغییرات و اندازه‌های متفاوت این نوع تسمه، کاربرد زیادی نسبت به دو نوع تسمه قبلی دارد.

فشار متوسطی که یک تسمه بسته‌بندی پلاستیکی تحمل خواهد کرد، بین 90 تا 1000 کیلوگرم است که به‌نظر می‌رسد در نوع خود یک مزیت بسیار عالی برای بسته‌بندی انواع کالاها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انواع مختلف تسمه

در نهایت می‌توان گفت که تسمه بسته‌بندی پلاستیکی برای محکم کردن انواع اجناس به‌منظور حمل‌ونقل راحت و آسان است. تسمه پلاستیک که برای بسته‌بندی استفاده می‌شود، حاوی مواد پروپیلن و یا پرواتیلن است که مواد بسیار مقاوم و محکمی هستند. زمانی که کارتان با تسمه بسته بندی پلاستیکی به پایان رسید، می‌توانید برای کاهش ضایعات، آن را مورد بازیافت قرار دهید.

 برای این کار برخی از شهرداری‌ها مکانی برای دریافت مواد پلاستیکی دارند که می‌توانید با تحویل دادن تسمه پلاستیکی به آن‌ها، در چرخه بازیافت خوب عمل کنید. تسمه بسته‌بندی پلاستیکی از تسمه بسته‌بندی فولادی مقرون‌به‌صرفه‌تر و از نوع دیگر تسمه‌ها نیز مقاوم‌تر است؛ پس استفاده از این نوع تسمه برای افرادی که نیاز مبرمی به تسمه در مشاغل خود دارند، انتخاب مناسبی است.

همچنین این نوع تسمه در مقابل عوامل محیطی و باد و باران استقامت زیادی دارد. بسیاری از این تسمه‌ها در یک پالت 28 رولی قرار دارند که غالباً به رنگ‌های سبز و یا مشکی تولید شده و مورداستفاده قرار می‌گیرند. سعی این مقاله بر این بود تا با شناساندن ویژگی‌های مفید تسمه پلاستیکی آگاهی افراد را دراین‌خصوص بالا ببرد. امیدواریم که مطالب این مقاله مثمر ثمر واقع شده باشد.