استرچ در جلوگیری از هدر رفت محصولات

تاثیر فیلم استرچ در جلوگیری از هدر رفت محصولات

تاثیر فیلم استرچ در جلوگیری از هدر رفت محصولات

امروزه تمام تلاش سازمان ها و شرکت ها بر این است که کمترین میزان هدررفت و اتلاف محصول و هزینه را به همراه داشته باشند. بخصوص در صنایع غذایی این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین جهت یکی از راهکار های موثر برای بهبود و جلوگیری از هدررفت محصولات استفاده از استرچ غذایی است. این استرچ ها علاوه بر این که به بهبود کیفیت غذا و عدم نفوذ آلاینده ها به محصولات غذایی کمک بسیاری می کنند بلکه درصد هدر رفت محصولات را بسیار کاهش می دهند. با توجه به این که هزینه خرید فیلم استرچ مواد غذایی پایین تر از سایر موارد برای بسته بندی است این روش یک راهکار نوین و اقتصادی برای افزایش سود آوری کسب و کار شما خواهد بود. لفاف پلیمر به عنوان ارائه دهنده انواع استرچ پالت دستی، استرچ مواد غذایی و…. در این مقاله قصد دارد به بررسی تاثیر فیلم استرچ در جلوگیری از هدر رفت محصولات بپردازد. تا انتها با ما همراه شوید.

فیلم استرچ مواد غذایی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

فیلم استرچ مواد غذایی یک نوع بسته‌بندی پلاستیکی است که به طور خاص برای بسته‌بندی مواد غذایی تولید شده است. این فیلم‌ها اغلب به عنوان پوشش‌های کششی برای حفظ تازگی و ایجاد محیطی محافظتی و جلوگیری از فساد مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند. این استرچ ها به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارند به راحتی می توانند شکل سطوح مختلف را به خودشان بگیرند و به صورت یک لایه محکم و محافظ، مواد غذایی را برای زمان طولانی تری سالم نگه دارند. همچنین این خاصیت محافظتی سبب می شود تا مواد غذایی را از تماس با هوا، بوی ناخواسته، و تغییرات زیست محیطی محافظت ‌کند که این ویژگی به حفظ تازگی مواد غذایی کمک بسیاری می کند.

شاید این مطلب هم برایتان مفید باشد: مزایای استرچ غذایی

همانطور که دیده اید بسیاری از فیلم‌های استرچ مواد غذایی (مانند سلفون) شفاف و مقاوم به پارگی و سوراخ شدن هستند که این امکان را فراهم می‌کند. تا محتوای بسته‌بندی را بدون نیاز به باز کردن آن ببینید و بدون آسیب و فاسد شدن آن را حمل کنید. همین امر سبب می شود تا این استرچ ها در رستوران ها، کافه ها و… به مقدار زیاد مورد استفاده قرار گیرند. فیلم استرچ ها قابلیت کشیده شدن و چسبندگی بالایی دارند و در برخی موارد کاملا مناسب مواد غذایی گرم و تازه هستند.

در زمان خرید باید دقت داشته باشید که استرچ شما با استاندارد های ایمنی غذایی مطابقت داشته باشد و پس از بسته بندی کیفیت مواد غذایی شما را تغییر ندهد. لفاف پلیمر ارائه دهنده انواع فیلم شیرینگ pvc، شیرینگ پلی الفین، فیلم سیل وکیوم و…. می باشد. شما می توانید بهترین استرچ ها را با توجه به نیاز کسب و کارتان با نازل ترین قیمت از این مجموعه خریداری کنید.

در انتخاب استرچ مناسب به چه نکاتی باید توجه کرد؟

نکاتی برای انتخاب استرچ مناسب

پس از معرفی استرچ مواد غذایی و ویژگی های آن باید به بررسی نکاتی جهت انتخاب فیلم استرچ مناسب برای بسته‌بندی و حفظ محصولات بپردازیم. مهم ترین و اولین موردی که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد ضخامت فیلم استرچ است. فیلم‌های با ضخامت بالا معمولاً مقاومت بیشتری دارند و مناسب برای بسته‌بندی محصولات سنگین و حمل و نقل بلندمدت هستند. پس از آن ویژگی انعطاف‌پذیری فیلم استرچ را بررسی کنید. استرچی که قابلیت کشیده شدن بالایی دارد قطعا کیفیت بالایی هم دارد و در صورت لزوم کاملا به فرم و شکل مورد نظر شما قابل تبدیل است. هرچه ضخامت و کشش استرچ شما بیشتر باشد دیرتر در برابر شیار های تیز و … دچار آسیب و پارگی می شود که این ویژگی سلامت محصولات در دراز مدت را تضمین می کند.

سعی کنید استرچ های شفاف تر را انتخاب کنید به خصوص اگر آن را برای رستوران ها یا فروشگاه ها می خواهید خریداری کنید. و آخرین نکته توجه به تولید کننده ای است که می خواهید این محصول را از او خریداری کنید. برندی را انتخاب کنید که مطابق قوانین و استاندارد ها پیش برود و علاوه بر تمام موارد بالا قیمت مقرون به صرفه ای هم داشته باشد. هنگام انتخاب فیلم استرچ، می توانید با توجه به نیازهای خاص و نوع محصولاتی که قصد بسته‌بندیشان را دارید، از این نکات برای انتخاب بهتر و مناسب تر استفاده کنید. همچنین می توانید از مشاورین مجموعه لفاف پلیمر نیز در این زمینه کمک بگیرید. متخصصین این مجموعه آماده ارائه انواع خدمات و مشاوره رایگان به شما عزیزان می باشد.

بیشتر بخوانید: کاربرد های استرچ پالت

آیا استفاده از فیلم استرچ در جلوگیری از هدررفت محصولات تاثیر دارد؟

تاثیر استرچ غذایی در جلوگیری از هدررفت محصولات

بله، استفاده از فیلم استرچ در بسته‌بندی و جلوگیری از هدررفت محصولات تأثیر بسزایی دارد. زیرا فیلم استرچ با ارائه ویژگی‌های مناسب، می‌تواند به شکل‌دهی، حمل و نقل، و نگهداری محصولات کمک کند. در ادامه تأثیرات مثبت استفاده از فیلم استرچ در جلوگیری از هدررفت محصولات را بررسی می‌کنیم:

  • حفظ تازگی و کیفیت محصولات: فیلم استرچ به عنوان یک لایه محافظ در برابر هوا، گرد و غبار، و رطوبت عمل می‌کند و موجب حفظ تازگی و کیفیت محصولات می‌شود.
  • جلوگیری از آلودگی و افت کیفیت: استرچ به عنوان یک پوشش حاکم بر رطوبت و آلودگی، می‌تواند از ورود مواد آلوده به محصولات جلوگیری کرده و از افت کیفیت آنها جلوگیری نماید.
  • ایجاد استحکام در بسته‌بندی: فیلم استرچ غذایی به عنوان یک لایه با کشسانی و با ضخامت مناسب، به محصولات کمک می‌کند تا به شکل مناسب درون بسته‌بندی شوند و از شکستن یا ریزش آنها جلوگیری شود. همچنین بدون آسیب و پارگی حمل و نقل آن ها به انبار انجام شود.
  • بالا بردن کارایی در حمل و نقل: استفاده از فیلم استرچ، می‌تواند در حمل و نقل محصولات به دلیل ایجاد یک بسته‌بندی محکم، کارایی را افزایش دهد و هدررفت را به حداقل برساند.
  • بالا بردن ایمنی و بهداشت محصولات: این محصول به عنوان یک لایه مانع، می‌تواند از تماس با ذرات مضر، باکتری‌ها، و مواد آلوده جلوگیری کرده و ایمنی و بهداشت محصولات را افزایش دهد.

با در نظر گرفتن این مزایا، استفاده از فیلم استرچ در بسته‌بندی و نگهداری محصولات به عنوان یک راهکار موثر در کاهش هدررفت و بهینه‌سازی زنجیره تأمین محصولات معرفی شده است.

سخن پایانی:

فیلم استرچ در جلوگیری از هدر رفت محصولات در زمان بسته‌بندی در صنایع گوناگون تأثیرات بسزایی دارد. با انتخاب فیلم استرچ با ویژگی‌های مناسب مانند ضخامت، انعطاف‌پذیری، و مقاومت در برابر آسیب، می‌توان کیفیت بسته‌بندی و جلوگیری از هدررفت محصولات را بهبود بخشید. این فیلم محافظت از محصولات را در برابر هوا، رطوبت، و آلودگی فراهم می‌کند و حفظ تازگی و ایمنی محصولات را تضمین می‌کند. استفاده از فیلم استرچ قابل بازیافت همچنین می‌تواند در مدیریت پسماند و کاهش تأثیرات محیط زیست کمک کند. به این ترتیب، استفاده هوشمندانه از فیلم استرچ در صنایع مختلف، زنجیره تأمین را بهبود می‌بخشد و موجب مدیریت بهینه منابع و حفاظت از محیط زیست می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *