فیلم شیرینگ پی وی سی

فیلم شیرینگ پی وی سی یک محصول بادوام و مقرون‌ به‌ صرفه است که برای بسته‌بندی محصولات تجاری استفاده می‌شود. همچنین یک روش عالی برای بسته‌بندی و جمع‌ و جور کردن اجسام در دمای پایین با استفاده از دستگاه‌ های کوچک کننده اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک است. در این محصول از مواد پیشرفته کره‌ای برای ساخت آن استفاده شده است و کیفیت بسیار بالایی دارد. از این فیلم می‌توان برای بسته‌بندی محصولات کوچک مانند بروشور، کاغذ یا جعبه‌های مقوایی بزرگ و قطعات الکترونیکی استفاده کرد.

انواع فیلم شرینک چه هستند؟

مواد معروف به فیلم‌ های شرینک، پلاستیک شفافی است که جهت بسته‌بندی میلیون‌ها محصول در سراسر جهان استفاده می‌شود. این مواد می‌توانند اطراف محصول را پوشانده و جمع شوند. این مواد به سه صورت PVC، POF و PE هستند. هر کدام از این مواد را می‌توان به‌صورت چندلایه به همراه مواد افزودنی مختلف و ویژگی‌ های مختلف به‌ منظور ماندگار بیشتر استفاده کرد.

این محصولات را می‌توان به‌صورت رو پلاک‌ های مسطح، کیسه‌ها، نوار و لوله تهیه کرده و با استفاده از آن‌ها نوعی محافظت در برابر دست‌کاری به کالا های بسته‌بندی شده ایجاد کرد. در این بخش فیلم شیرینگ PVC که با نام سلفون پی‌وی‌سی نیز شناخته می‌شوند، را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

پی وی سی شیرینگ چیست؟

فیلم شیرینگ پی‌وی‌سی یا سلفون پی‌وی‌سی یک‌ لایه نازک شفاف بسته‌ بندی است که با اعمال حرارت به آن، به‌ دور محصول مورد نظر می‌پیچد و جمع می‌شود. به دلیل وزن سبک و قیمت مناسب، این محصول یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای بسته‌بندی‌ های کوچک و کم‌حجم است. PVC مخفف کلمه POlyVinyl Chloride بوده و ترکیبی از کربن، هیدروژن و کلر است.

پی‌وی‌سی شرینک به دمای کم برای شرینک نیاز دارد و به کمک دستگاه‌ های دستی یا دستگاه‌ های کوچک کننده با حجم بالا استفاده می‌شوند. فیلم شیرینگ PVC دارای مقاومت بالایی در برابر پارگی است. این محصولات همچنین دارای نیروی شرینک کمتری بوده و برای شرینک شدن به دمای کمی نیاز دارند. همچنین از انواع مشابه خود مقرون‌ به‌ صرفه‌تر است. PVC در فرم سفت‌ و سخت خود، بسیار مقاوم است و در بسیاری از موارد از جمله پروژه‌ های ساختمانی و محصولات لوازم‌ خانگی استفاده می‌شود.

از نظر بسته‌بندی، پی‌وی‌سی در کاربرد هایی مانند بسته‌ بندی‌ های حباب‌دار و تاشو و انعطاف‌پذیر (بسته‌بندی‌های کوچک) استفاده می‌شود.

10 ویژگی شرینک پی‌وی‌سی (pvc)

از پی‌وی‌سی شرینک به علت مزایایی که دارد در بسته‌بندی مواد استفاده می‌شود. این ماده به‌ عنوان محصول راحت و عالی برای بسته‌بندی با گارانتی حفاظت از محصول در مقابل آلودگی، غبار و شوک کاربرد دارد. فیلم PVC در دما های حدود 95 درجه سانتی گراد شروع به شرینک شدن می‌کند بدون اینکه چروک شود. به لطف خواص کشسانی شرینک پی‌وی‌سی (pvc) و همچنین پایداری بالایی که دارد، می‌توان از آن حتی برای اجسام تیز و برنده نیز استفاده کرد. به‌ طور کلی این محصول دارای ویژگی‌های زیر است:

  • ظاهر شفاف و شیشه‌ای
  • مقاومت کششی بالا
  • قابل‌ استفاده به‌ صورت دستی یا از طریق ماشین‌ های نیمه اتوماتیک و اتوماتیک
  • به‌ صورت تک‌لایه و دولایه وجود دارد
  • دارای ابعاد و اندازه‌ های مختلف است
  • دارای نشان سلامت و استاندارد بالایی است
  • در دسترس بوده و قیمت مناسبی دارد
  • پایداری حرارتی بالا
  • سبک بوده و وزن کمی دارد
  • ضد آب و ضد آتش هستند

فیلم شیرینگ pvc چه کاربردی دارد؟

فیلم استرچ پی وی سی و شیرینگ پایداری و مقاومت بالایی دارند و می‌توان از آن‌ ها برای بسته‌بندی بسته‌هایی با اندازه‌ ها و اشکال مختلف استفاده کرد. این فیلم برای بسته‌بندی جعبه CD و DVD، محصولات و ترکیبات دارویی، انواع قطعات و وسایل الکترونیکی، مصالح ساختمانی، مواد شیمیایی و بسیاری از موارد دیگر کاربرد دارد.

حقایقی در مورد فیلم شیرینگ پی‌وی‌سی

  • سلفون PVC به تغییرات دمایی حساس است و در اثر گرمای زیاد دچار چین‌وچروک شده و وقتی سرد می‌شود ساختار آن ممکن است دچار شکنندگی شود.
  • در برابر پارگی مقاوم است و کشسانی بالاتری نسبت به پلی‌الفین دارد.
  • در شرایط خاص قابل بازیافت است.
  • امروزه فیلم شرینک پی‌وی‌سی محبوب‌ ترین محصول برای بسته‌بندی بازی‌ها و نرم‌افزارها است.
  • پی‌وی‌سی در حین گرم‌شدن بویی آزاد می‌کند که می‌تواند مضر و آزاردهنده باشد؛ بنابراین، باید از آن در مکان‌ های تهویه مناسب استفاده کرد.
  • پی‌وی‌سی در یک‌جهت جمع می‌شود و نیروی شرینک کمی دارد.
  • همچون فیلم شرینک پلی الفین از محبوب‌ترین فیلم‌ های شیرینگ در جهان است.
  • از طرفی به دلیل امکان ایجاد شکنندگی پس از انقباض، قابلیت استفاده چندباره را ندارد.

5 دلیل برای استفاده از فیلم شرینک پی‌وی‌سی

1- بسته‌بندی پی‌وی‌سی بسیار محبوب است، زیرا به شما امکان می‌دهد بسته‌ هایی ایمن، مقرون‌ به‌ صرفه و جذاب از نظر زیبایی داشته باشید که هم با ماشین‌ های نیمه اتوماتیک و هم ماشین‌ های اتوماتیک استفاده می‌شود.

2- این فیلم‌ها دارای ظاهری براق و شفاف هستند که آن‌ها را به بهترین انتخاب برای نشان‌دادن جزئیات و کیفیت محصول شما تبدیل می‌کند. این محصول ضد مه هستند تا به‌وضوح بسته‌بندی شما بیفزایند.

3- فیلم شیرینگ برای چاپ باکیفیت بالا نیز استفاده می‌شوند؛ بنابراین، می‌توانید نام تجاری شرکت خود یا حقایق مغذی مربوط به محصول را دقیقاً روی بسته‌بندی چاپ کنید. این فیلم‌ها یک انتخاب عالی برای پذیرش طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها هستند.

4- فیلم شرینک به علت پایداری بالایی که دارد به‌عنوان یک گزینه عالی برای حفظ سلامت محصول و افزایش طول عمر کالای شما است. استفاده از آن برای بسته‌بندی از پخش بوی محصول جلوگیری کرده و به پنهان کردن بوی آن کمک می‌کند.

5- در نهایت باید بگوییم این رول‌ها قیمت مقرون‌ به‌ صرفه‌ای نسبت به انواع مشابه خود دارند. ازاین‌جهت برای شرکت‌هایی که به دنبال کیفیت بالا و قیمت مناسب هستند یک انتخاب عالی خواهند بود.

فیلم شرینک pvc

تولید فیلم شیرینگ پی وی سی

تولید فیلم شیرینگ pvc